دیدار سرکنسول ایران در ارزروم با شهردار تبریز

زمینه‌های توسعه روابط شهر‌های تبریز و ارزروم ترکیه در دیدار سرکنسول ایران در ارزروم با شهردار تبریز بررسی شد.

سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه در این دیدار با اشاره به تلاش برای برگزاری رویداد‌های تجاری و اقتصادی بین دو طرف گفت: در همین راستا از برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری طی سال آینده در تبریز استقبال می‌کنیم.

محمد ابراهیمی با بیان اینکه در ترکیه شرکت‌های بازرگانی و هلدینگ‌های علاقمند برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، افزود: تورم بالای ترکیه، سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای را مجاب به خروج سرمایه‌گذاری در کشور‌های همسایه به ویژه سرمایه گذاری در تبریز کرده است.

او افزود: کنسولگری ما در ارزروم ترکیه با ۲۸ استان ترکیه که یک سوم استان‌های این کشور را شامل می‌شود فعالیت کنسولی دارد و حدود یک هزار دانشجوی ایرانی در این شهر تحصیل می‌کنند.

او اظهار داشت: فعالیت‌های مردم ارزروم در بخش اقتصادی مبتنی بر کشاورزی ودامداری و ترانزیت و حمل و نقل است و در این خصوص تبریزو ارزروم رابطه خوبی دارند و برنامه‌های مختلفی مانند تبادل تجارت، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و عرضه محصولات فرهنگی و صنایع دستی و ایجاد خطوط پرواز هوایی بین این دو شهر در آینده نزدیک می‌تواند رفت و آمد تجار و بازرگانان و دانشجویان را تسهیل کند.

شهردار تبریز هم گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدن، ارتباط بین دو شهر تبریز و ارزروم از گذشته وجود داشته و این امکان وجود دارد که روابط بین‌‎الملل دوطرف مستحکم‌تر از قبل باشد.

هوشیار با بیان اینکه کشور‌های همسایه ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه‌گذار به تبریز هستند اظهار کرد: تبریز به خاطر جایگاه و شرایطی که دارد در محوریت شهر‌های شمال‌غرب کشور قرار گرفته و مراکز این استان‌ها از توسعه همه جانبه تبریز متاثر هستند.

او  با اشاره به نقش و اهمیت تبریز در توسعه دیگر شهر‌های شمال غرب کشور، افزود: تبریز جایگاه تاثیرگذاری در عرصه‌های بین‌المللی داشته و در تحولات مهم سیاسی و اجتماعی منقطه نقشی پررنگ دارد.

او  با بیان اینکه وجود مرز مشترک استان با کشور‌های آذربایجان و ترکیه که به نوعی دروازه اروپاست، ظرفیتی ویژه‌ای برای توسعه فراهم می‌کند، حوزه‌های خودروسازی، گردشگری و مواد غذایی از ظرفیت‌های ویژه تبریز برای سرمایه گذاری دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.