قزاقستان در بخش گسترش خدمات مخابراتی در افغانستان همکاری می‌کند

سفیر قزاقستان گفت شرکت های مخابراتی این کشور به بخش مخابرات افغانستان کمک می‌کند.

سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی طالبان در دیدار با سفیر قزاقستان در کابل، روی همکاری دو کشور در بخش گسترش خدمات مخابراتی، ظرفیت سازی و حل مشکلات اینترنت در افغانستان گفتگو کردند.

دفتر مطبوعاتی وزارت مخابرات و تکنولوژی طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفت که مولوی نجیب الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی با بختیار سرسینبای، سفیر قزاقستان در کابل، دیدار کرده است؛ در این دیدار روی گسترش خدمات مخابراتی در افغانستان، افزایش ظرفیت مهندسان افغانستانی و حل مشکلات اینترنت گفتگو شد.

سفیر قزاقستان گفت: شرکت های مخابراتی معتبر کشورش را تشویق خواهند کرد تا به بخش مخابرات در افغانستان کمک کنند و تجارب شان را به افغانستان انتقال دهند.

مولوی نجیب الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی نیز شرایط فعلی افغانستان و موقعیت راهبردی این کشور، برای کشورهای منطقه و به ویژه آسیای مرکزی و جنوب آسیا از نظر ترانزیت اینترنتی را مهم خوانده و گفت که قزاقستان می تواند از این موقعیت افغانستان استفاده کند.

علی احمد سمند، رئيس افغان تلی کام نیز از سفیر قزاقستان خواست تا چند مهندس افغانستانی را آموزش داده و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهند.

این درحالی است که مردم افغانستان از بالا بودن قیمت اینترنت و کیفیت پایین آن شکایت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.