جنگنده ساخت ترکیه به زودی از آشیانه خارج می‌شود

هواپیمای ملی ترکیه که یکی از مهمترین پروژه‌های فناوری این کشور است، برای مراسم خروج از آشیانه آماده می‌شود.

تمل کوتیل، مدیر کل صنایع هوافضای ترکیه در مورد پروژه‌های این شرکت گفت: هواپیما‌های رزمی ملی، «Hürjet»، «Anka-۳» و «Gökbey» دارای سیستم‌های پیچیده‌ای هستند و تمام تلاش خود را برای اتمام هرچه سریعتر آن انجام می‌دهیم.

به گزارش آناتولی، کوتیل اذعان داشت: نرم‌افزاری‌هایی که استفاده می‌کنیم سرعت کار‌ها را بالا برده، تیم کارشناسان خود را ارتقا داده‌ایم و با استفاده از یک ابررایانه ۵۰ هزار هسته‌ای به طور همزمان در حال تجزیه و تحلیل هستیم.

او گفت: هواپیمای رزمی ملی خود را با روشن کردن موتور برای خروج از آشیانه آماده کردیم. منتظر جناب رئیس جمهورمان برای انجام مراسم هستیم.

کوتیل با اشاره به اینکه صنعت دفاعی ترکیه در صادرات عملکرد بسیار موفقی داشته است، خاطرنشان کرد: صادرات کشور در عرصه صنایع دفاعی در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۴۰ درصدی به بیش از ۴ میلیارد دلار رسید.

شایان ذکر است پهپاد‌های بیرقدار ساخت ترکیه در جنگ ارمنستان و آذربایجان در سال ۲۰۲۰ به شهرت رسیدند که توانست آذربایجان را در بازپس‌گیری منطقه قره‌باغ کمک کند.

پس از قطر، کویت، امارات، عربستان و رومانی، کشور‌های لهستان، عراق و قزاقستان نیز برای خرید این نوع پهپاد علاقه نشان داده اند. سایر مشتریان پهپاد‌های ترکیه در قاره آفریقا، کشور‌های توگو، اتیوپی، الجزایر، مراکش و تونس هستند، و آنگولا نیز برای خرید این پهپاد‌ها در حال رایزنی با مقام‌های ترکیه است.

پهپاد بیرقدار ۶.۴ متر طول دارد و طول بال‌های آن به ۱۲.۰۳ متر می‌رسد، از این رو از پهپاد معروف ارتش آمریکا کوچک‌تر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار