تولید بذر‌های هیبریدی گلخانه‌ای کشور

یک شرکت دانش بنیان در اصفهان به منظور کاهش واردات ۱۰۰ میلیون دلاری ،بذرهای هیبریدی گلخانه ای تولید کردند.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در اصفهان با اشاره به اینکه بذر، کود و آفت‌کش اصلی‌ترین نهاده‌های کشاورزی هستند، گفت: امنیت غذایی بر پایه کشاورزی و دامداری و سپس نهاده‌های کشاورزی است و بذر، نقش اصلی را در این چرخه ایفا می‌کند.

گل آبادی با اشاره به اینکه تولید بذر هیبریدی دارای فناوری پیشرفته‌ای است و درصد قابل توجهی از بازار بذر دنیا در اختیار چند شرکت اروپایی و آمریکایی است، افزود: این شرکت در رقم‌های بذر صیفی و سبزی، چون خیار، گوجه، فلفل و هندوانه به تولید مطلوبی دست پیدا کرده است.

او با بیان مزیت‌های بذر هیبریدی گفت: این بذر محصولی یک‌دست و بوته‌ای مقاوم به بیماری‌ها، را امکان‌پذیر می‌کند که تمام ویژگی‌های بازارپسند را در خود جای می‌دهد و بذر‌های تولیدی این شرکت متناسب با اقلیم و آب و هوای کشور است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به حمایت از تولید داخلی و محیا شدن زیر ساخت‌های لازم توان رفع نیاز کشور به تولید انواع بذر را داریم، افزود: نیاز کشور به بذر‌های هیبریدی سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون عدد است که ۹۰ درصد آن وارد می‌شود.

گل آبادی افزود:هم اکنون برای واردات بذر‌های سبزی و صیفی گلخانه‌ای سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.