تأکید بایدن بر حمایت از برزیل در گفت‌وگوی تلفنی با داسیلوا

رئیس‌جمهور آمریکا به‌صورت تلفنی با همتای برزیلی خود برای‌اولین بار از زمان تحلیف وی، گفت‌وگو و بر حمایت واشنگتن از برازیلیا تأکید کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل خبر داد و اعلام کرد بایدن در این تماس تلفنی بر حمایت بی‌دریغ خود از دموکراسی در برزیل تأکید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک،  در بیانیه کاخ سفید آمده است که رئیس‌جمهور آمریکا در این تماس از همتای برزیلی خود دعوت کرد تا به آمریکا سفر کند. بایدن گفت: «اراده آزاد مردم برزیل در انتخابات ریاست‌جمهوری که با پیروزی لولا داسیلوا به پایان رسید، آشکار شد.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اقدامات خشونت‌آمیز آشوبگران و مخالفان انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و حملات آن‌ها به نهاد‌های دموکراتیک در برزیل را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور برزیل نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با پذیرش دعوت بایدن برای سفر به واشنگتن، گفت که در اوایل ماه فوریه برای انجام گفت‌وگو‌های عمیق درباره مسائل دوجانبه، به کاخ سفید خواهد رفت.

ده‌ها هزار نفر از حامیان «ژایر بولسونارو» رئیس‌جمهور راست افراطی برزیل، شیشه‌های کاخ ریاست‌جمهوری را شکسته و اتاق‌های دادگاه عالی را غارت کردند. رئیس‌جمهور برزیل پس از یورش به کاخ ریاست‌جمهوری و مقر دولت دستور مداخله نیرو‌های امنیتی فدرال در پایتخت را صادر کرد.

دادگاه عالی برزیل ساعات پایانی روز یک‌شنبه فرماندار برزیلیا را برکنار و اعلام کرد که تحقیقات درباره حملات هواداران بولسونارو به کنگره، دادگاه عالی و کاخ ریاست‌جمهوری برزیل را آغاز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار