ترانزیت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از مرز باشماق

ناظر گمرکات کردستان گفت: طی ۹ ماهه سال جاری بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از مرز بین المللی باشماق مریوان ترانزیت شد.

خلیل حیدری با اشاره به اینکه در مجموع میزان ترانزیت خارجی مبداء، خارجی مقصد و ترانزیت داخلی مبدا از گمرک باشماق از ابتدای سال جاری تا پایان آذر یک میلیون و ۸۳۰ هزار تن بوده است، اظهار داشت: ارزش این میزان کالای ترانزیت شده سه میلیارد و ۶۵۲ میلیون و ۴۵۶ هزار دلار می باشد.

ناظر گمرکات کردستان با بیان اینکه باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی کردستان است، اظهار داشت: میزان کالای ترانزیت شده از این مرز در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته هم از لحاظ وزنی و هم ارزشی کاهش داشته است.

او در ادامه به میزان صادرات و واردات انجام شده در مرز‌های استان هم اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۲۴۰ هزار و ۶۶۷ تن کالا از از گمرک‌های سنندج، سیرانبند بانه و باشماق مریوان به خارج از کشور صادر شده است.

حیدری ادامه داد: ارزش این میزان کالای صادر شده که عمده آن محصولاتی شامل میوه و تره‌بار، مصالح ساختمانی، سنگ آهن، محصولات لبنی و مصنوعات فلزی و پلاستیکی بود؛ ۶۱۳ میلیون و ۲۱۸ هزار و ۲۶۱ دلار است.

او اظهار کرد: در این مدت ۲۹ هزار و ۱۹۳ تن کالا به ارزش ۷۱ میلیون و ۵۰۱ هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.