بیش از هزار و ۷۰۰ پایگاه جاده‌ای در کشور به فاصله هر ۴۰ کیلومتر

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت گفت: توسعه پایگاه‌های اورژانس در جهت خدمت رسانی بهتر به مردم خواهد بود.

جعفر میعادفر در حاشیه برگزاری همایش تخصصی پدافند غیرعامل نظام سلامت گفت: امروز سومین همایش تخصصی پدافند غیرعامل در نظام سلامت قطب جنوب شرق کشور با حضور اساتید و کارشناسانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی جنوب شرق در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آغاز به کار کرد.

وی با بیان این که کشور ما یک کشور حادثه خیز و مورد تهدید دشمنان است و باید خود را برای پاسخگویی در برابر تهدیدات آماده و مسلح کنیم، افزود: امروز تهدید‌ها صرفا نظامی نیست و شیوه‌های مختلف دارد و ما بر آنیم، تاب آوری خود را افزایش داده، زیر ساخت‌ها را توسعه داده و مقاوم کنیم تا به لطف خداوند متعال کمترین آسیب را در زمان حمله دشمن یا آسیب‌های ناشی از حوادث داشته باشیم.

میعادفر با اشاره به موضوع‌های مختلف این همایش دو روزه در زمینه‌های پدافند زیستی، شیمیایی و هسته‌ای تصریح کرد: اورژانس کشور تلاش کرده، برای خدمت رسانی به مردم هم نقش پدافندی خود را اعمال کند و هم پایگاه‌ها را توسعه دهد و در این راستا حدود ۳ هزارو ۲۰۰ پایگاه فعال در کشور داریم که از این تعداد حدود ۵۰ پایگاه هوائی هستند.

وی با بیان این که یک پایگاه هوایی و ۳۹ پایگاه ۱۱۵ فقط در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت داریم، خاطرنشان کرد: توسعه پایگاه‌ها اورژانس توسعه خوبی بوده، تلاش داریم بخش کوچکی از عقب ماندگی که در این منطقه وجود دارد را با همکاری مسئولان دانشگاه برطرف کنیم.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت گفت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ پایگاه جاده‌ای در کشور داریم که به فاصله هر ۴۰ کیلومتر مستقر هستند، مشکلی که در حال حاضر در سراسر کشور داریم، بحث فرسودگی ناوگان آمبولانس هاست که در بودجه سال آینده، هم در سازمان برنامه و بودجه و هم در دولت برای خرید آمبولانس پیش بینی‌هایی صورت گرفته و امیدواریم نمایندگان مجلس هم کمک کنند چرا که علاوه بر این که مطالبات همکاران است، مطالبات نمایندگان مجلس هم برای حوزه‌های انتخابیه بوده و انتظار داریم بتوانیم سال آینده، بخشی از فرسودگی ناوگان آمبولانس را جایگزین کنیم. 

لطیفی معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این همایش اظهار داشت: اهداف سازمان پدافند مصون سازی کشور و حفظ و ارتقای تاب آوری ملی در برابر تهدیدات است، رویکرد انقلاب دفاع از مظلوم و تاختن بر ظالم است این باعث شده که ما طیف وسیعی از دشمنان و تهدیدات را داشته باشیم.

وی با بیان این که تحولی در حوزه پدافند غیرعامل وزارت بهداشت ایجاد شده و خوشبختانه قطب‌های آموزشی ده گانه وزارت بهداشت تشکیل شده است، عنوان داشت: هدف از این سفر حضور در همایش و آشنایی با مسائل پدافندی استان است که مهمترین آن بحث مهاجمان زیستی است که چند استان جنوبی درگیر هستند و آسیب می‌بینند، و در حال حاضر آفت درختان نخل، آسیب‌های جدی اقتصادی ایجاد کرده است.

لطیفی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع پیگیر هستیم این موضوع به مسئله ملی تبدیل شود و با توجه به اینکه استان‌های جنوبی درگیر این آفت هستند به همراه موسسه مبارزه آفات وزارت جهاد و همکاری معاونت بهداشت وزارت بهداشت به این موضوع ورود خواهیم کرد اگر چه زمان طلایی برای مدیریت آن را از دست داده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار