پس از احیای روابط آنکارا و تل آویو مطرح شد

ادعای روزنامه صهیونیستی درباره محدودیت فعالیت حماس در ترکیه

روزنامه صهیونیستی هاآرتص مدعی شد پس از احیای روابط آنکارا و تل آویو، ترکیه محدودیت‌ها را برای فعالیت رهبران حماس در خاک خودش تشدید می‌کند.

تارنمای روزنامه صهیونیستی هاآرتص بامداد دوشنبه مدعی شد که مقامات ترکیه پس از برقراری روابط با اسرائیل و تبادل سفیر، محدودیت‌ها را برای فعالیت حماس در ترکیه تشدید کردند.

به ادعای این روزنامه، سرویس اطلاعاتی ترکیه محدودیت‌هایی را برای فعالیت و مقر‌های «حماس» در ترکیه به ریاست صالح العاروری و دو تن دیگر که در معامله «وفاء الاحرار» آزاد شده و پیش از این به خاک ترکیه اخراج شده بودند و از بازگشت آن‌ها به کرانه باختری اشغالی ممانعت شده بود، آغاز کرده است.

این روزنامه مدعی شد: ترکیه تاکنون درخواست اسرائیل برای اخراج رهبران جنبش از خاک خود را رد کرده است، اما محدودیت‌هایی را برای تحرکات و فعالیت‌های آن‌ها اعمال می‌کند که صالح العاروری را مجبور می‌کند در «خط ترکیه-بیروت» بماند.

بر اساس گزارش هاآرتص، مقامات ترکیه همچنین مانع از تلاش رهبران حماس برای اسکان در ترکیه می‌شوند و علاوه بر محدود کردن فعالیت ها، امکان تردد آزادانه آن‌ها را نیز محدود می‌کنند.

این گزارش مدعی است که این سیاست ترکیه، حماس را در تلاش برای بحرانی کردن اوضاع در کرانه باختری به ویژه از طریق خط دهی توسط العاروری با مشکل مواجه می‌کند.

در آوریل گذشته، روزنامه «اسرائیل هیوم» به نقل از یک منبع فلسطینی نوشت که اسرائیل طی مذاکراتی برای احیای روابط با ترکیه، فهرست اسامی فعالان فلسطینی عضو حماس مقیم ترکیه را تحویل این کشور داد و اخراج آنان از خاک ترکیه را خواستار شد.

این روزنامه ادامه داد: ترکیه تاکنون ده نفر از این افراد را که بعضا عضو شاخه نظامی حماس بودند، از کشور اخراج کرده و رسما ورود آنان به خاک خود را ممنوع کرده که این اقدام با همراهی اسرائیل بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار