آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در ۱۲ منطقه آذربایجان‌غربی

اجرای طرح کانون مدرسه در ۱۲ منطقه آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از ۱۸ دی آغاز شده و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

زهرا آبسوران مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طی اجرای این طرح دانش آموزان ۲ تا ۳ ساعت در کانون حضور خواهند داشت، گفت: این طرح با هدف آموزش استفاده کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی هنری و کتابخانه کانون هر هفته به ظرفیت ۲ کلاس در مدارس دولتی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: آشنایی کودکان و نوجوانان و والدین با مراکز فرهنگی هنری کانون، کسب تجربه‌های جدید در یادگیری، ترغیب به مطالعه و کتابخوانی و فراهم آوردن زمینه جذب اعضای جدید در مراکز کانون از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

آبسوران ادامه داد: شهر‌های تکاب، شاهیندژ، پیرانشهر، سلماس، نقده، سردشت، پلدشت، چایپاره، چالدران، نواحی یک و ۲ ارومیه و بوکان میزبان این طرح خواهند بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۱۰ هزار کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری استان هستند و از کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی به صورت حضوری و برخط استفاده می‌کنند.

«کانون مدرسه» عنوان طرح مشارکتی است که براساس تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین و در یک فرایند سه ساله اجرا خواهد شد.

در قالب این طرح از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت درونی کردن مفاهیم آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان مدارس دوره ابتدایی، ترویج کتابخوانی، پرورش توان تفکر و قدرت نقد در میان آنان استفاده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.