اجرای بیش از هزار و ۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته گرامیداشت زن در گلستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از اجرای هزار و ۵۶۲ برنامه در هفته گرامیداشت زن در استان برگزار می‌شود.

رجبی امروز ۱۹ دی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام زن گفت: این برنامه‌ها با موضوعات مختلف در شهر‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

او ادامه داد: از برنامه‌های شاخص این هفته پیاده روی خیابانی در استان برای روز جمعه برنامه ریزی شده بود که به دلیل سرمای هوا به روز ۳۰ دی موکول شد.

رجبی افزود:استقرار میز خدمت، ویژه بانوان در محل برگزاری نماز جمعه در شهرستان ها، تجلیل از بانوان فرهیخته استان و نشست‌های علمی و تحقیقی ویژه بانوان از مهمترین برنامه‌های هفته گرامیداشت زن است.

او همچنین در این جلسه به موضوع ناباروری در استان اشاره کرد و گفت: گلستان جزو ۸ استان پر خطر در حوزه ناباروری است.

او افزود: طبق پایش وزارت بهداشت در سال ۹۸، ناباروری اولیه ۱۳ و ۶ دهم درصد، ناباروری ثانویه ۱۶ و ۳ درصد است که در مجموع ۲۹ و ۹ دهم درصد، ناباروری در استان داریم.

او با بیان اینکه تنها یک مرکز دولتی ناباروری در استان فعال است که مشکلات عدیده‌ای نیز دارد افزود: پیگیر هستیم که هم مرکز خصوصی و هم یک مرکز دولتی دیگری را ایجاد کنیم، اما اولویت اول ما تجهیز مرکز ناباروری نهال واقع در بیمارستان صیاد شیرازی گرگان است که اقدامات اولیه آن در حال انجام است و امیدواریم به زودی تجهیز آن انجام شود.

او با اشاره به اینکه در استان مازندران چندین مرکز ناباروری وجود دارد در حالی که جزو استان‌های پرخطر ناباروری نیست افزود:با توجه به اینکه استان ما جزو استان‌های پرخطر است از این موضوع غفلت شده است، اما پیگیر این موضوع هستیم و بقیه موضوعات و شاخصه‌های جمعیتی را در قالب اطلس جمعیتی استان تدوین می‌کنیم.

او با بیان اینکه این اطلس جمعیتی به تفکیک روستا‌ها و شهر‌ها در حال تدوین است افزود: در این اطلس بررسی می‌شود که علت مشکل موضوع جمعیتی آن نقطه چیست چرا که برخی از روستا‌ها مشکل تجرد و برخی نیز مشکل طلاق دارند.

رجبی گفت: پس از بررسی علت آن، تلاش می‌کنیم که مداخله ما موثر و تاثیر گذار واقع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.