سیل بی‌سابقه یک قرن اخیر در استرالیا! +تصاویر

سیل بی سابقه در شمال غربی استرالیا باعث تخلیه صد‌ها نفر با هواپیما شد.

مقام‌های محلی منطقه شمال غربی استرالیا از سیلی که در صد سال اخیر در این کشور بی‌سابقه بوده خبر دادند و گروه‌های امداد و نجات مجبور به تخلیه چندصد نفر همراه با هواپیما شدند.

به گزارش اسکای نیوز، در حالیکه سیل باعث خرابی پل‌ها و بزرگراه‌ها در منطقه «کیمبرلی» شده است، مقام‌ها می‌گویند که برخی مراکز پناهندگی افراد اکنون با مشکل کمبود ظرفیت مواجهند، این بحران هفته گذشته با وزیدن طوفان استوایی «الی» آغاز شد، طوفانی که در عرض چند روز توانست به اندازه چند سال بارش در برخی مناطقه به همراه داشته باشد.

هواپیما‌های نظامی به حمل‌و‌نقل هوایی کمک کردند و ساکنان را در شهر‌های دورافتاده مانند «فیتزروی کراسینگ» که حدود هزار نفر در آن زندگی می‌کنند، تخلیه کردند. مقام‌های محلی چنین سیل و طوفانی را «بی‌سابقه در صد سال گذشته» خوانده‌اند و نخست‌وزیر این کشور در حالی که از جوامع دورافتاده آسیب دیده از سیل بازدید می‌کرد، متعهد به تعمیر خانه‌ها و بازسازی زیرساخت‌ها شد.

این مقام استرالیایی همچنین اعلام کرد اکنون برای تخمین میزان خسارات وارده بر ساختمان‌ها و بزرگراه‌ها زود است، اما پیش‌بینی می‌کند که رقم نهایی «بسیار بالا» باشد. صبح امروز این مقام اعلام کرد که ۱۰ هزار دلار استرالیا برای تعمیر خانه‌ها اختصاص داده و به همین میزان هم برای بازسازی وسایل خانه‌ها کنارگذاشته شده است.

سیل کنونی به دنبال یک سال غیرمعمول آب‌وهوایی آمده است، این مسئله تاکنون ۴ سیل بسیار عظیم را در استرالیا به همراه داشته است. تاکنون گفته می‌شود بیش از ۲۸۰ نفر از این منطقه سیل زده تخلیه شده و به مکانی دیگر برده شدند. وزارت آب‌وهوای این کشورسال ۲۰۲۲ را نهمین سال مرطوب در رکورد این کشور دانسته است.

سیل در استرالیا

خسارات سیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۹ دی ۱۴۰۱
هم وطنانی که در استرالیا ساکن هستند لطفا در این سیل ها تخم اسفند بپاشند تا گیاه اسفند در دشت های استرالیا رشد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۹ دی ۱۴۰۱
اگر همین تو ایران بود کافران و منافقان می‌گفتند تقصیر مسئولین هستش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۹ دی ۱۴۰۱
خوش بحالشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۹ دی ۱۴۰۱
چرا از این سیلا اینجا نمیاد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۱۹ دی ۱۴۰۱
مگر سال ۹۸ یادت نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۹ دی ۱۴۰۱
فرهنگ مردم ما تو کمک به همدیگه می ارزه به کل جهان، اینا یه سیل دارن اینطوری به فلاکت میوفتن.
آخرین اخبار