آغاز پویش کشت بذر بادام کوهی در چهارمحال و بختیاری

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: پویش نذر سبز مادری با کشت بذر بادام کوهی در اراضی ملی استان با مشارکت طلاب و روحانیون آغاز شد.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی گفت: این پویش در راستای تفاهم‌نامه بین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و حوزه‌های علمیه، طلاب، مبلغان و روحانیون کشور با هدف توسعه و ترویج منابع طبیعی و حفظ پوشش جنگلی شکل گرفته است و با انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌ای در استان بین اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حوزه‌های علمیه و اوقاف و امور خیریه این پویش وارد مرحله اجرا شده است.

وی ادامه داد: این پویش با کشت بذر بادام کوهی در اراضی ملی استان آغاز شده است و با فراهم کردن مقدمات این اقدام، اراضی ملی مناسب برای اجرای این طرح در حال شناسایی است.


بیشتر بخوانید


مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در همین راستا زمین‌های ملی در مجاورت بقاع متبرکه و امامزادگان و زمین‌های ملی دیگری که قابلیت کشت بذر بادام کوهی را دارند و معارض نداشته باشد، به این منظور اختصاص داده می‌شود و محدودیتی وجود ندارد.

حسینی حفظ خاک و پوشش گیاهی و توسعه جنگل را از مهمترین اهداف اجرای این پویش عنوان کرد و گفت: علاوه‌بر این با کشت درخت بادام کوهی در زمین‌های مجاوز بقاع متبرکه می‌توان از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری و فضای سبز برای مسافران و گردشگران بهره گرفت

وی خاطرنشان کرد: درخت بادام کوهی با شرایط خشکسالی بسیار سازگار است و در سال‌های ابتدایی ثمردهی، مغز بادام‌ها تلخ است، اما پس از ۲ سال می‌توان این درختان را پیوند زد و از جنبه اقتصادی آن نیز بهره گرفت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بهترین فصل برای کشت بذر بادام کوهی زمستان است، افزود: کشت بذر بادام از هفته آینده در استان آغاز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۵:۴۲ ۱۷ دی ۱۴۰۱
گونه های در معرض خطر و نابود شده استان میباید احیا شوند زیستگاه زاگرس مرکزی و محیط زیستش بر روی تمام استانهای مرکزی کشور و همچنین استان خوزستان تاثیر پذیر است به امید احیا جنگلها و مراتع و گونه های گیاهی و جانوری در معرض خطر و کشت و احیا زاگرس مرکزی و بختیاری