توسعه شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اختصاص اعتبار

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تکمیل زیرساخت شهرک‌های کشاورزی استان خبر داد.

سید صمد منصوری فزود: هم اکنون تکمیل و توسعه شهرک های گلخانه ای این استان در حال انجام است و مابقی اعتبارات سفر رئیس جمهور نیز بر اساس برنامه ریزی انجام شده به مرور تخصیص خواهد یافت.

او بیان کرد: هم اکنون عملیات اجرایی شبکه داخلی گاز در شهرک های کشاورزی فدک سرآبیز شهرستان باشت و دشت مازه شهرستان کهگیلویه و همچنین تسطیح و خاکبرداری واحدهای تولیدی شهرک گلخانه ای ماهور باشت شهرستان گچساران در حال انجام است.

منصوری اظهار کرد: پنج شهرک گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی بیش از ۱۴۰ هکتار در دست اجراست.

او تصریح کرد: این تعداد مجتمع شامل ماهور باشت گچساران به مساحت ۲۸ هکتار، فدک سرابیز باشت ۳۴ هکتار، مجتمع گلخانه ای ناصرآباد گچساران ۲۴ هکتار، دشت مازه کهگیلویه ۳۴ هکتار و مجتمع گلخانه ای بهمئی۱۹ هکتار است.

هزینه ۲۵۰ میلیاردی برای شهرک های گلخانه ای کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۲۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی ملی و استانی برای ایجاد زیرساخت پنج شهرک گلخانه‌ای در این استان تاکنون هزینه شده است.

او میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح را ۷۵ درصد اعلام کرد و گفت: بزودی عملیات اجرایی سه شهرک گلخانه ای به مساحت ۶۰ هکتار در استان اجرا خواهد شد.

منصوری افزود: عملیات اجرایی تمام این گلخانه ها در سطح استان مجهز به سیستم آبیاری نوین می شوند و به ازای هر هکتار از این گلخانه ها برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون ۴۴ هکتار از این مجتمع ها به متقاضیان واگذار شده است.

او ادامه داد: شهرک گلخانه ای فدک ۳۴ هکتار مساحت دارد که بیش از ۲۵ هکتار آن تاکنون به متقاضیان واگذار شده است.

منصوری تصریح کرد: این شهرک هم اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۴۰ میلیارد ریال برای فراهم کردن زیر ساخت های آن تاکنون هزینه شده است.

او مساحت شهرک گلخانه ای بهمئی را بیش ۱۹ هکتار اعلام کرد و افزود: این طرح به متقاضیان واگذار شده و ۲۵ میلیارد ریال برای زیر ساخت های این طرح کشاورزی از سوی شرکت شهرک های کشاورزی هزینه شد.

منصوری افزود: شهرک گلخانه ای ماهور باشت هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که زیر سازی ۱۶ هکتار آن در حال انجام می باشد و بزودی به متقاضیان واگذار خواهد شد.

۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیر ساخت های شهرک های گلخانه ای نیاز است

منصوری اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت های پنج شهرک گلخانه ای در شهرک های کشاورزی این استان نیاز است.

او بیان کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر و کاهش منابع آبی ضروری است از منابع آبی و خاکی استفاده بهینه شود.

منصوری افزود: انتقال کشت سبزی و صیفی جات از فضای باز به فضای بسته( گلخانه ها) یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در راستای استفاده بهتر از منابع آبی و افزایش تولید در واحد سطح است.

او گفت: تاکنون در این مجتمع ها کارهای زیرساختی از جمله تأمین شبکه گاز و داخلی برق، آب و فنس کشی مجتمع، احداث ساختمان نگهبانی و زیرسازی انجام شده است.

منصوری تصریح کرد: با تکمیل و راه اندازی این تعداد شهرک های گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد برای یک هزار نفر اشتغالزایی پایدار ایجاد می شود.

او ابراز کرد: واگذاری این واحدها تولیدی اولویت با افراد فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و افراد بومی ساکن در منطقه می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.