بیمه سلامت، پوشش بیش از ۱۰۰ بیماری صعب العلاج را در قزوین کلید زد

 مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: خدمات دهی بیمه سلامت قزوین در قالب پوشش هزینه‌های درمانی ۱۰۷ بیماری صعب العلاج از جمله انواع سرطان‌ها آغاز شد.

دکتر پیمان قجربیگی مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: اخیرا ۱۰۷ نوع بیماری به عنوان بیماری خاص و صعب العلاج شناسایی شده که خدمات به این بیماران با تعرفه نزدیک به ۱۰۰ درصد از سوی بیمه سلامت به بیماران ارایه می‌شود.

این مسوول اضافه کرد: تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای انجام هزینه‌های دارو و درمان این بیماران از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

قجربیگی تصریح کرد: پوشش هزینه‌های مربوط به بیماران صعب العلاج در قالب ایجاد صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج با تخصیص پنج هزار میلیارد تومان هزینه‌های درمان و همچنین ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در قالب بند ن تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: افرادی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستنند با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت مدارک هویتی خود خواسته شده را باید بارگذاری کنند تا برای آن‌ها پیامک از سوی سامانه ارسال شود و سپس با تعیین پزشک خانواده به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

این مسوول گفت: در صورتی که افراد به هر دلیل امکان مراجعه به سامانه و طی کردن مراحل مربوطه را ندارند با مراجعه به ادارات بیمه سلامت می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین همچنین از افزایش خدمات دهی بیمه سلامت به جامعه معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و افزود: نزدیک به ۶۰ نوع کد خدمتی به این قشر ارایه می‌شود که ارایه این میزان خدمت در گذشته سابقه نداشته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با بیان اینکه هم اکنون این بیمه در زمینه بینایی سنجی، کاردرمانی، ارتوپدی فنی یا اعضای مصنوعی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی و شنوایی سنجی به افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی خدمات ارایه می‌دهد، اظهار داشت: ۹ کد خدمتی جدید به معلولان از سوی این بیمه امسال به فهرست خدمات دهی افزوده شده است.

قجربگی تاکید کرد: در قالب تفاهم نامه با بهزیستی، ۷۰ درصد هزینه خدمات درمانی در بخش‌های دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت تقبل می‌شود.

هم اکنون ۵۲۸ مرکز و موسسه از جمله ۱۶ بیمارستان، ۲۸ درمانگاه، ۱۴۷ داروخانه، ۴۱ آزمایشگاه، ۲۰ رادیولوژی به همراه ۱۰۲ پزشک عمومی و ۸۶ پزشک متخصص با بیمه سلامت در استان قزوین طرف قرارداد بوده و به شهروندان خدمات درمانی ارایه می‌کنند.

هم اکنون ۵۶۰ هزار نفر در استان قزوین تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از خدمات آن بهره‌مند هستند که ۵۰ درصد این افراد را روستاییان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.