رئیس اداره امور اصناف:

۵۴۰۰ مجوز کسب و کار در استان بوشهر صادر شد

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های صمت استان بوشهر از صدور بیش از پنج هزار ۴۰۰ پروانه کسب در سال جاری خبر داد.

حسین صدوقی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت صدور پروانه‌های کسب و کار در استان بوشهر رفع مسائل و مشکلات اصناف و تشکل‌های صنفی را مورد تأکید قرار داد و گفت: اتحادیه‌های صنفی مکلف هستند با بررسی وضعیت پروانه کسب صنوف تحت پوشش خود مشکلات آنان را برطرف کنند.

او از ساماندهی صنوف و تسریع در صدور پروانه کسب به ویژه در حوزه ایثارگری خبر داد و بیان کرد: در ۹ ماه امسال بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ پروانه کسب در استان بوشهر صادر شده که ۱۲۲ پروانه کسب آن مربوط به ایثارگران است.

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های صمت استان بوشهر عنوان کرد: بیشترین موضوعات تقاضای صدور پروانه کسب به ترتیب فروش مواد غذایی شامل خواربار، لبنیات، اقلام پروتئینی، فروش انواع پوشاک، آرایشگاه، بنگاه املاک و ... بوده است.

صدوقی ادامه داد بیشترین موضوعات مورد تقاضای پروانه کسب برای قشر ایثارگران در زمینه تولید و فروش پوشاک، خرده‌فروش مواد غذایی است.

او با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه مربوطه اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۶ مورد جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی در سطح شهرستان‌های استان بوشهر و تعداد ۲۰ انتخابات جدید اتحادیه‌های صنفی برگزار شده و مقدمات برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات دیگر اتحادیه‌های صنفی در سراسر استان صورت پذیرفته است.

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های صنفی استان بوشهر بیان کرد: اداره کل صمت استان در راستای سیاست‌گذاری‌ها و دستورالعمل مربوطه، ساماندهی و نظارت کامل خود را بر فرآیند نحوه فعالیت اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی با بازدید‌های مستمر به‌صورت دقیق بر اساس قوانین و مقررات جاری و قانون نظام صنفی در استان در دست پیگیری و اجرا دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.