حرص و طمع صهیونیست‌های یهودی برای تصاحب دنیا

امام جمعه موقت تبریز گفت:حرص و طمع صهیونیست‌های یهودی برای تصاحب دنیا آن‌ها را از دین الهی دور کرده است.

حجت الاسلام فاضل هیدجی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز  گفت: این یهودیان طمع تصاحب دنیا و حرص مال دارند، دشمنی یهود با دیگران بر سر دنیاست نه ایمان.

او  گفت: در صدر اسلام نیز دشمنی یهود بر سر دنیا بوده و سر مخالفت با پیامبر (ص) و اسلام را هم بر این اساس داشتند و در دوران حضرت موسی (ع) نیز از ایشان اطاعت نمی‌کردند.

او همچنین با اشاره به عامل اصلی و کلی دشمنی بین انسان ها، گفت: نفس عماره و نفس درونی موجب ایجاد دشمنی بین انسان‌ها می‌شود، صفات و ویژگی‌هایی مثل راحت طلبی و خوشگذرانی نیز بالاترین دشمنی‌ها را حتی با خود فرد به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین باید به دنبال کسب مراتب بالای معنوی و نفس مطمئنه باشیم.

خطیب موقت تبریز یادآور شد: آینده‌نگری را هوس از بین می‌برد و پیامبر آن را اولین دشمن انسان شمرده است، چون اگر انسان مقابل هوس نایستد دشمن به او نفوذ پیدا می‌کند و دشمن بیرونی هم این فرصت را پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام فاضل هیدجی تاکید کرد: بهترین راه مقابله با نفسانیات تقویت ایمان و تقوا بوده بر این اساس آینده انسان، زندگی پس از مرگ است که نباید از آن غافل شود.

او  ادامه داد: یکی دیگر از موثرترین روش‌های رهانیده شدن از غفلت، قرائت روزانه ۵۰ آیه قرآن پس از نماز صبح است تا انسان را از غفلت رهانیده و هوشیار کند.

حجت الاسلام فاضل ادامه داد: عقل را باید از جهالت دور کنیم، تمسک به قرآن، قلب و نفس را از جهالت و شهوت دور می‌کند.

برچسب ها: نمازجمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.