هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال؛

تراکتور ۲ - ۰ استقلال/ سرمای تبریز شاگردان ساپینتو را زمین گیر کرد

در جریان رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر تیم‌های استقلال و تراکتور به مصاف هم رفتند.

پس از کش و قوس فراوان، سرانجام آخرین بازی هفته پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر میان تراکتور و استقلال در استادیوم سردار شهید قاسم سلیمانی تبریز برگزار شد. این مسابقه قرار بود که روز گذشته برگزار شود، اما به دلیل بارش شدید برف در شهر تبریز، به امروز موکول شد.

تراکتور که با سرمربی جدید خود به دنبال کسب پیروزی خانگی است، در دیدار قبلی خود برابر نساجی تن به شکست داد و امروز به دنبال جبران این نتیجه و رسیدن به رتبه پنجم جدول رده بندی است. پاکو خمس در چهارمین تجربه مربیگری خود در تراکتور، باید به مصاف حریف قدرتمندی برود.

در سمت مقابل نیز استقلال چاره‌ای جز پیروزی در این مسابقه ندارد. آن‌ها امیدوار بودند که با شکست یا توقف پرسپولیس، بتوانند از سد تراکتور گذشته و قهرمانی نیم فصل را از آن خود کنند. اتفاقی که هرگز رخ نخواهد داد و شکست در این بازی، می‌تواند باعث شود که آن‌ها نیم فصل را به جای صدرنشینی، در رتبه چهارمی به پایان برسانند.

تراکتور یک - ۰ استقلال

مشخصات دیدار:

بازی از هفته پانزدهم بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
جمعه: ۱۶/۱۰/۱۴۰۱؛ ساعت: ۱۵:۰۰ 
ورزشگاه: سردار شهید قاسم سلیمانی تبریز / بدون تماشاگر 
گروه داوری: سید وحید کاظمی / کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – دانیال باشنده؛ داور چهارم: سعاد وفابیشه / ناظر: مسعود مرادی

ترکیب تراکتور:

محمدرضا اخباری، هادی محمدی، سید محمد حسینی، محمد آقاجان‌پور، پوریا آریاکیا، صفا هادی، گوستاوو، ریکاردو آلوز، محمد قنبری، محمدرضا عباسی و رضا اسدی
سرمربی: پاکو خمس

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، صالح حردانی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، زبیر نیک نفس، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، محمد محبی و مهدی قایدی
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

لحظات حساس:

پیش از آغاز دیدار یاد و  خاطره پله اسطوره برزیلی جهان فوتبال زنده شد.

تراکتور یک - ۰ استقلال

دقیقه ۳: حرکت خوب قنبری از سمت راست و ارسال این بازیکن به درون محوطه جریمه استقلال، فرصت فوق العاده‌ای را برای رضا اسدی مهیا کرد، اما حضور به موقع رافائل داسیلو و دفع توپ او، دروازه حسینی را از یک خطر بزرگ نجات داد.

دقیقه ۶: ارسال مهدی قایدی از سمت چپ به روی دروازه، با ضربه سر محمد محبی همراه شد که توپ او به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹: پاس بسیار خوب آلوز به اسدی رسید، اما تعلل او و تیزهوشی مدافعان استقلال، این توپ را دور کرد که در ادامه شوت راه دور پوریا آریاکیا با فاصله زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳ : محمد محبی احساس ناراحتی می‌کرد و زمین مسابقه را ترک کرد تا به وضعیتش رسیدگی شود.

دقیقه ۲۶ : محمد محبی قادر به همراهی استقلال نبود و ارسلان مطهری جانشین او در زمین مسابقه شد.

دقیقه ۳۰ : بازیکنان استقلال ضد حمله‌ای را شکل دادند، ولی تعلل بیش از حد کوین یامگا و مهدی مهدی پور باعث شد فرصت از دست برود.

دقیقه ۳۴ : توپ روی هوا بود که برخورد بین رضا اسدی و رافائل سیلوا شکل گرفت و هر دو بازیکن روی زمین افتادند.

دقیقه ۳۷ (گل اول استقلال - محمد قنبری): رضا اسدی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که صالح حردانی با تأثیرگذاری روی توپ، آن را به محمد قنبری بازیکن تراکتور داد و این بازیکن با یک ضربه فنی، دروازه حسینی را باز کرد. ابتدا کمک داور به گمان اینکه پاس را اسدی داده، آفساید اعلام کرد، اما داور مسابقه را رد تصمیم کمک خود، گل را تأیید کرد.

دقیقه ۴۱: بازیکنان استقلال صاحب ضربه ایستگاهی شدند که ارسال مهدی مهدی پور راه به جایی نبرد.

دقیقه ۴۵: بازیکنان استقلال حرکتی را از سمت راست شکل دادند که ارسال ضعیف صالح حردانی را بازیکنان تراکتور برگشت دادند.

دقیقه ۴۵: پنج دقیقه زمان تلف شده اعلام شد.

دقیقه ۱+۴۵: جعفر سلمانی از سمت چپ ارسالی را انجام داد و اعتقاد داشت توپ بیرون محوطه جریمه به دست بازیکن تراکتور برخورد کرده، ولی وحید کاظمی ادامه بازی داد.

دقیقه ۳+۴۵: ارسال از سمت چپ انجام شد که ضربه پای چپ ریکاردو آلوز را سیدحسین حسینی مهار کرد.

نیمه نخست این دیدار با برتری یک گله تراکتور برابر استقلال به پایان رسید.

دقیقه ۴۸ : پاسی پشت مدافعان تراکتور ارسال شد که ارسلان مطهری توپ را برای مهدی قائدی رها کرد که کمک داور آفساید اعلام نکند غافل از اینکه مهدی قائدی هم در آفساید حضور داشت.

دقیقه ۵۰ : ضد حمله بازیکنان استقلال را حرکت سریع کوین یامگا آغاز شد، ولی بازیکن فرانسوی آبی‌ها کار را برای خودش سخت کرد. این بازیکن در شرایطی به سمت توپ ضربه زد که زاویه کاملا تنگ شده بود و محمدرضا اخباری با مهار توپ، اجازه گلزنی به مهاجم آبی‌ها را نداد.

دقیقه ۵۱ : محمدرضا ابوالفضلی، کمک داور مسابقه در حال حرکت بود که با یکی از افراد بیرون مسابقه برخورد کرد و روی زمین افتاد. تیم پزشکی برای دقایقی بالای سر محمدرضا ابوالفضلی حضور پیدا کرد و بعد این کمک داور باتجربه به کارش ادامه داد.

دقیقه ۵۳(گل دوم تراکتو - محمد قنبری): بازیکنان تراکتور روی یک ضد حمله سریع و با استفاده از سرعت بالا به دروازه استقلال نزدیک شدند که پاس خوب ریکاردو آلوز به قنبری، او را در محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد و ضربه این بازیکن وارد دروازه حسینی شد تا تبریزی‌ها اختلاف را دو برابر کنند.

دقیقه ۵۸: باز هم محمد قنبری نقش اول حمله تراکتوری‌ها بود. او حرکتی را انجام داد و ارسال خطرناکی هم داشت که باز مدافعان استقلال توپ را دور کردند.

دقیقه ۶۲: حمله سریع بازیکنان استقلال شکل گرفت و توپ به مهدی قائدی رسید که ضربه این بازیکن از زاویه بسته را محمدرضا اخباری گرفت.

دقیقه ۶۸: بازیکنان استقلال پشت محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شدند و مهدی مهدی پور پشت آن قرار گرفت که ضربه دیدنی این بازیکن را محمدرضا اخباری به شکلی دیدنی گرفت.

دقیقه ۷۶: خمز بالاخره کاوه رضایی را به جریان مسابقه اضافه کرد تا او بازی برابر تیم سابقش را تجربه کند.

دقیقه ۸۱: حمله بازیکنان استقلال به پیمان بابایی رسید که ضربه این بازیکن از پشت محوطه جریمه را محمدرضا اخباری به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸۳: رافائل سیلوا از خط دفاع ارسال بلندی را انجام داد که توپ به رضا میرزایی رسید، ولی ضربه روی پای این بازیکن را پوریا آریاکیا بلوکه کرد.

دقیقه ۸۶ : محمد قنبری فرصت هت تریک برابر استقلال را از دست داد؛ روی ضد حمله سریع بازیکنان تراکتور، توپ به محمد قنبری رسید و این بازیکن پس از حرکت در عرض زمین، ضربه زمینی به توپ زد، ولی ضربه اش از کنار دروازه سیدحسین حسینی به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰: حرکت خوب از بازیکنان تراکتور که در نهایت پاس محمد قنبری به رضا اسدی رسید، ولی ضربه این بازیکن از زاویه بسته را سیدحسین حسینی مهار کرد.

دقیقه ۹۰: هفت دقیقه زمان تلف شده اعلام شد.

این دیدار در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر به سود تیم تراکتور به پایان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۷ دی ۱۴۰۱
سرمای تبریز یا پارتی دماوند؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۶ دی ۱۴۰۱
مهدی قایدی هم بازی کرده، احتمالا فردا میره دماوند، شادی شو با رفقاش تقسیم میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۷ دی ۱۴۰۱
خخ
Iran (Islamic Republic of)
ماوی
۲۱:۱۸ ۱۶ دی ۱۴۰۱
استقلال به لحاظ بازیکن پر مهره ترین تیم لیگ برتره حداقل ۵ فوروارد درجه لیک داره .آقای ساپینتو افت حسینی مشهوده چرا عوض نمیکنید چرا آمانوف رو حداقل برای یک بار بازی نمیدی نیم فصل تموم شد شما ترکیب ۱۱ نفره رو نمیدنی شما چند بازی به خاطر اعتراض محروم شدی بعد چطور میخای بازیکن رو کنترل کنی.حاجی جان استقلال با این مربی به جای نمیرسه .فرهاد یا امیر چاره کار استقلاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۶ دی ۱۴۰۱
قنبری کابوس جدید کیسه. حالا کیسه‌ها تا پنجشنبه خوابشان نمی‌بره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۶ دی ۱۴۰۱
تبریک به تیم تراکتور سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۶ دی ۱۴۰۱
استقلالی ها ناراحت نباشید همینطور که ما از برد دیروزمون زیاد شاد نبودیم چون اینا دیگه فوتبال بازی نمیکنن همش شواف تلویزیونی شده تمرکزشون فقط اینه چطوری جلوی دوربین غمبات بزنن بعد تو رختکن عروسی بگیرن رسما گند زدن به فوتبال برای دیده شدن بیشتر و دراوردن پول بیشتر و جالبه هنوزم بهشون بازی میدن بدونه اینکه توبیخ بشن برای این سیرکی که راه انداختن
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۱۶:۱۱ ۱۶ دی ۱۴۰۱
درسته چند بازیکن مصدوم و غایب بودند اما دلیل نمی شه اینقدر بی برنامه بازی کنید.فقط کار شده ارسال مستقیم اونم غیر دقیق.اینجوری اراده ی قهرمانی دارید؟ اشتباهات سلمانی و...وحشتناکه.خجالت آوره خط حمله خودخواهانه و بی حال موقعیت ها رو بباد داد.ساپینتو حرفی برا گفتن نداره.
آخرین اخبار