رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس:

استخدام کارکنان دولت ساماندهی می‌شود

جوکار گفت: با تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شاهد عدالت در پرداخت حقوق و افزایش بهره وری خواهیم بود.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس  گفت: کلیات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت با رای بالا به تصویب رسیده بود که بحث فوریت آن هم روز گذشته مطرح و تایید شد. استخدام کارکنان دولت ساماندهی می‌شود

او افزود: چند نوع قرارداد در دستگاه‌های دولتی وجود دارد و در یک واحد اداری شاهد فعالیت دو نفر با شغل همسان و چند رابطه استخدامی و دو نظام پرداخت حقوق هستیم که اصلا قابل قبول نیست.

نماینده مردم در مجلس ادامه داد: الگوی جذب نیرو‌ها به صورت شرکتی، حجمی، طرحی و قراردادی به کاهش رضایت مندی و بهره وری و افزایش بی عدالتی در پرداخت حقوق دامن زده است.

او تاکید کرد که این الگو سبب رقم زدن احساس برده داری نوین در امور اداری و استخدامی شده و نمایندگان مجلس بر این اساس، این طرح قانونی را ارائه کردند که مزایای بی شماری دارد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس ادامه داد: این طرح با حذف شرکت‌های واسط و انواع رابطه‌های استخدامی کشور با دستگاه ها، رعایت عدالت در نظام پرداخت حقوق کارکنان دولت، رفع تبعیض میان کارکنان، رضایتمندی کارکنان، افزایش بهره وری، کوتاه شدن دست واسطه‌ها و دست یافتن به الگوی واحد قرارداد استخدامی با کارکنان دولت را به همراه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.