به مقاصد دور دست سفر کنید تا سلامت باشید

افرادی که به مناطق دورتر از زندگی خود سفر می‌کنند ، سالم‌تر از کسانی هستند که نزدیک به خانه می‌مانند.

تعداد دفعاتی که مردم سفر می‌کنند و محدوده مکان‌هایی که به مسافرت می‌روند ، مهم است. کسانی که به طور منظم بیش از ۱۵ مایل دورتر از خانه سفر می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که المان‌های سلامت عمومی را داشته باشند.

کسانی که به مکان‌های متنوع تری سفر می‌کنند، احتمالاً دوستان و خانواده خود را می‌بینند، سپس این افزایش مشارکت اجتماعی با سلامتی بهتر مرتبط است.

محققان  اعلام کردند که نتایج شواهدی مبنی بر نیاز به سرمایه گذاری در گزینه‌های حمل و نقل بین راه دور، مانند جاده‌های با سرویس بهتر و دسترسی به قطار‌ها و اتوبوس‌ها ارائه می‌دهد.

برای این مقاله که در «Transport & Health» منتشر شده است، محققان سفر در شمال انگلیس را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، جایی که ساکنان آن با نتایج بهداشتی کمتری نسبت به بقیه انگلستان مواجه هستند و بسیاری از مناطق روستایی و حومه شهر از دسترسی حمل و نقل مناسب برخوردار نیستند.

دکتر پائولو آنسیاس گفت: ما ارتباط بین محدودیت‌ها برای سفر بیش از ۱۵ مایل از خانه، جمعیت شناسی و موقعیت مکانی و مشارکت اجتماعی در نحوه درک ساکنان از سلامت خود را بررسی کردیم و دریافتیم متغیر کلیدی تعداد مکان‌های مختلفی است که مردم خارج از منطقه محلی خود بازدید می‌کنند.مشارکت اجتماعی بیشتر باعث سلامتی بهتر می‌شود.

محققان، یک نظرسنجی آنلاین از ۳۰۱۴ ساکن در شمال انگلستان انجام دادند.محدودیت‌های سفر قبلاً به‌عنوان آسیب‌های اقتصادی و کاهش احساس رفاه در منطقه شناسایی شده بود، اما تأثیر آن بر سلامت مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته بود.

این تیم از یک تکنیک تحقیقاتی به نام تحلیل مسیر استفاده کرد که اثرات مستقیم و غیرمستقیم محدودیت‌ها برای سفر به خارج از منطقه محلی افراد را آشکار می‌کند.

این مطالعه نشان داد، ارتباط بین محدودیت‌های سفر، مشارکت اجتماعی و سلامت در میان افراد بالای ۵۵ سال بیشتر است. در میان این گروه، محدودیت‌های تعداد مکان‌های مختلفی که افراد می‌توانند به آن‌ها سفر کنند با تماس کمتر با دوستان و شرکت در باشگاه‌ها مرتبط است.

افراد بالای ۵۵ سال بیشتر با محدودیت‌های دیگر برای سفر مواجه می‌شوند، مانند محدودیت در تحرک.همچنین احتمال بیشتری دارد که از تنهایی رنج ببرند.در شمال انگلیس، مناطق روستایی و حومه‌ای با گزینه‌های دسترسی محدود بیشتری مواجه اند.

وقتی جوانان به دنبال کار و گزینه‌های مناسب سفر به شهر‌ها نقل مکان می‌کنند، کاهش جمعیت رخ می‌دهد و این هم مشکلات ناهمگونی تراکم جمعیت به همراه دارد.

نتایج این مطالعه بر نیاز به سیاست‌های عمومی که محدودیت‌های سفر در منطقه را کاهش می‌دهد ، با ارائه گزینه‌های بهتر برای حمل‌ونقل خصوصی و عمومی که امکان سفر‌های مکرر و طولانی‌تر را فراهم می‌کند ، تأکید دارد.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

برچسب ها: حفظ سلامتی ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۱۷ دی ۱۴۰۱
پیغمبر به مسلمونا گفت خیلی سفر کنین
آخرین اخبار