رئیس سازمان بسیج مستضعفین :

وقتی پلیس کشمیر مجبور می شود تمثال شهید سلیمانی را حمل کند!

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: افکار سنجی و اجتماعات مردم نشان داد که روند عشق و علاقه به مکتب شهید سلیمانی رو به اعتلا است.

سردار غلامرضا سلیمانی در مراسم گردهمایی اصحاب علم، فرهنگ و هنر در مصلای امام علی (ع) با اشاره به برگزاری سومین سالگرد در جای جای ایران گفت: در افکارسنجی که از صدا و سیما در تهران و مراکز استان‌ها انجام شد راجع به مکتب و محبوبیت شهید سلیمانی و در تشییع جنازه او و شهدای همراه او ملت ایران افتخار آفریدند بی نظیر‌ترین تشییع جنازه در دهه‌های اخیر رقم خورد.

او افزود: شاید برخی تصور می‌کردند با سپری شدن زمان شور و عشق و علاقه مردم در داخل و خارج از کشور معمولی‌تر شود، ولی این مساله برعکس شد و روز به روز برمحبوبیت وی افزوده شد.

سلیمانی تصریح کرد: در سراسر کیان اسلامی در دهه مقاومت برنامه‌های متنوعی رخ داد، در کشمیرهندوستان رخ داد و یک تعرض به تمثال شهید سلیمانی اتفاق افتاد و مردم به خیابان ریختند و جوری شد که پلیس کشمیر با تمثال شهید سلیمانی و خودرو‌ها نیز با تمثیل شهید سلیمانی تردد می‌کردند.

او گفت: این عشق و علاقه یک محبت معمولی نیست و باید مورد بررسی عمیق‌تر قرار گیرد، صاحبان اندیشه در عرصه فرهنگ و هنر و رسانه می‌توانند ما را از منظر ددیگر با شهید سلیمانی آشنا کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: پیروزی انقلاب می‌توان پیروزی عرصه هنر و فرهنگ دانست ولی دشمن با انواع روش‌ها تلاش کرد تجلی‌های هنری انقلاب کند شود.
سلیمانی بیان کرد: مکتب سلیمانی مکتبی فرهنگی، هنری و علمی است در درجه اول مزین به فرهنگ غنی و انسان ساز و از این جهت شهید سلیمانی را اسوه جهانی می‌دانیم.

او تاکید کرد: درسته او را در میدان جهاد شناختیم، اما حقیقت این است که شخصیت کامل شهید سلیمانی و وجوه متعالی شهید سلیمانی در درجه اول فرهنگی، اجتماعی و هنری است و چون در درجه اول ضرورت دفاع از ملت ایجاب می‌کرد در دفاع مقدس و جبهه مقاومت بود در نتیجه در این عرصه ها خود را نشان داد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در درون تمدن غرب هیچ گفتمان جذابی که یا گفتمان رهایی بخشی یا گفتمانی که بشریت را وارد دوره جدید کند وجود نداشت در نتیجه در این دوره بشریت منتظر است وارد دوره و عصر جدید شود و دوره جدیدی در حال جهان در حال شکل گیری است.

او تاکید کرد: انتقال قدرت از غرب به شرق دنیا و بشریت در حال گذر به یک دوره جدید است و دوره جدید با محوریت انقلاب شروع شده است.

او با بیان اینکه با وجود توطئه‌های دشمن ایران به قدرت منظقه‌ای آسیا و قدرتی منطبق بر عاشورا شکل گرفت و خالق این مکتب‌ها شهید سلیمانی‌ها بودند، گفت: در گام دوم انقلاب مکتب مقاومت شکل گرفت و مکتب شهید سلیمانی فقط مقابله با داعش نبود، کاشتن نهالی در جهان اسلام بود که براساس میوه‌های تازه رسیده آن مکتب که حالا به شجره تبدیل شده و رزمندگانی بزرگ شده اند، شاهد هلاکت فرماندهان رژیم صیهونیستی هستیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: انقلابی که مردم فلسطین با همراهی انقلاب اسلامی آغاز کردند اول نبرد با سنگ بود، ولی الآن چه چیزی مشاهده می‌کنیم، امروز اراده لبنان مورد پذیرش رژیم صیهونیستی قرار می‌گیرد؛ امروز مردم سوریه حقانیت راهشان و نمادشان که دنبال فروپاشی بودند به اثبات رسید.

او تاکید کرد: در عراق ثباتی وجود دارد و مسیر مردم سالاری دنبال می شود و همه این‌ها موفقیت اسلام را نشان می‌دهد؛ از طرفی  جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان که براساس تقدم هوشمندانه و با تدبیر سلیمانی سرآغاز تحولاتی شد که برخی را مشاهده می‌کنیم.

رییس بسیج مستضعفان کشور تصریح کرد: رهبر فرمودند در چند سال آینده چیزی به عنوان رژیم صیهونیستی وجود نخواهد داشت و سران این رژیم جعلی خودشان محاسبه ای که کردند آیا در دوره سوم صهیونیست‌ها از مرز ۸۰ سالگی عبور خواهند کرد؟! و اینکه ۸۰ سالگی را نخواهد پیمود نشان می‌دهد عصر فرهنگ و هنر و رسانه‌ای که انقلاب آغاز کرد در مسیر درست خود و شهید سلیمانی حرکت کند.

ا وگفت: تنها مانعی که باعث کندی سرعت انقلاب شده بود رژیم صهیونیستی بود و این رژیم مانع کنار هم قرار گرفتن دولت‌های اسلامی است.

سردار سلیمانی بیان کرد: ملت بزرگ ایران ملت فهیم و با بصیرت ایران این ملت تاریخ ساز در گام دوم انقلاب برای عبور از این مسیر و پیچ تاریخی راهی را انتخاب کرده که عنوان آن مکتب شهید سلیمانی است و مکتب شهید سلیمانی مردم را گروه گروه نمی‌کند و مردم را به عنوان پیکر واحد معرفی می‌کند.

او اظهار کرد:  شرایط جمهوری اسلامی رو به جلو است و هیچ کدام از روند جبهه‌های مقاومت در خارج از کشور به ویژه بعد از شهادت شهید سلیمانی نزولی نبوده و افزایش و اعتلایی و روند‌های حرکتی رژیم صهیونیستی رو به زوال است، این را اندیشمندان و پژوهشگران مطرح می کنند و ترجمه همان جمله‌ای است که گفته شد شهید سلیمانی بسیار خطرناک‌تر از حاج قاسمی که زنده بود، است.

او افزود: ملت بزرگ ایران، ملتی قوی وتاریخ ساز است که دشمنان براساس محاسبه‌های غلط و ساده اندیشانه تلاش می‌کنند جلوی حرکت آن را بگیرند؛ این تلاشی که در چند ماه گذشته انجام شد و سازمان‌های سیا و دیگر مراکز جاسوسی دشمن انجام می دادند فکر می‌کردند اختلال ایجاد کرده و ملت را وادار کرنش کنند، اما شما در مراسم مختلف تشییع شهدا، ایام شهادت حضرت زهرا و سالگرد شهادت شهید سلیمانی و همراهانشان حضور و پایمردی مردم و ثبات بانوان، دانش آموزان و اندیشمندان را دیدید، حقیقتا این ملت افتخار آفرین و تاریخ آینده را رقم زده و دروازه‌های صلح را خواهد گشود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: شهید سلیمانی برای صلح ملت‌های جهانی رفت، او یک مصلح جهانی است و به فرموده رهبری او مکتب درس آموز برای ایران و امت‌های جهان اسلام خواهد بود ما این مجالس را برگزار می‌کنیم تا راه را مشخص کنیم که راه مستقیم در مسیر حاج قاسم است.

او بیان کرد: کرسی‌های نظریه پردازی باید ایجاد شود و  عملیاتی کردن هوشمندانه نظریه‌های او در ابعاد مختلف انجام شود و این مکتب برای بشریت و آیندده حرف به گفتن دارد از سویی جمهوری اسلامی در اول راه است، ولی دشمن به بن بست کشیده و در راه فروپاشی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار