موفق‌ترین روش ترک سیگار در آمریکا

به گفته کارشناسان بسیاری از برنامه‌های ترک سیگار از یک رویکرد ترکیبی استفاده می‌کنند، رویکردی که اعتیاد‌های فیزیکی و روانی را از بین می‌برد و افراد را درمان می‌کند.

دکتر آمیت ماهاجان، سخنگوی پزشکی داوطلب انجمن ریه آمریکا (ALA) گفت: راه‌های اثبات‌شده برای کمک به ترک سیگار اغلب شامل مشاوره حرفه‌ای از جمله روان‌درمانی‌هایی مانند درمان شناختی رفتاری است.

چنین درمان‌هایی معمولاً در کنار چسب‌ها و آدامس‌های جایگزین نیکوتین (برای کمک به کاهش رغبت به سیگار) و دارو‌های ضد اعتیاد مانند بوپروپیون (ولبوترین) تجویز می‌شوند.

ماهاجان گفت: برنامه‌هایی که این استراتژی‌های ترکیبی را ارائه می‌دهند، احتمال موفقیت بیشتری دارند.

او گفت: طبق یافته‌ها کاملاً واضح است که اگر رفتار درمانی همراه با مصرف دارو‌ها وجود داشته باشد، بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند سیگار را ترک کنند.خصوصا افرادی که قبلاً تلاش کرده‌اند و نتوانسته‌اند ترک کنند.انجمن ALA برنامه خود را به نام رهایی از سیگار ارائه می‌دهد.

این برنامه ابتدا در سال ۱۹۷۵ آغاز شد و سپس به روز و اصلاح شد، که به غلبه بر جنبه‌های فیزیکی، روانی و اجتماعی اعتیاد کمک می‌کند.حتی یک آزمون آنلاین ارائه می‌دهد که مردم می‌توانند برای تأیید اینکه از نظر ذهنی آماده ترک سیگار هستند، شرکت کنند.

انجمن ALA  اعلام کرد: افرادی که از این برنامه استفاده می‌کنند، شش برابر بیشتر احتمال دارد که یک سال بعد سیگار را ترک کنند، در مقایسه با افرادی که به تنهایی سعی در ترک آن دارند.هنگامی که در ترکیب با دارو‌های ترک استفاده می‌شود، تا ۶۰ ٪ از شرکت کنندگان در پایان موفقیتشان در ترک سیگار را گزارش می‌کنند.
این برنامه به تلاش برای بهبود ادامه می‌دهد.

همه محصولات Freedom From Smoking به طور منظم بررسی و به روز می‌شوند تا مطمئن شوند، استاندارد طلایی آمریکا در برنامه‌های ترک سیگار باقی می‌ماند.برخی شرح حال‌ها در وب سایت این برنامه، افرادی را که از سیگار کشیدن رها شده اند را برجسته می‌کند.

استیون ۵۸ ساله گفت: این برنامه را زمانی استفاده کردم که می‌خواستم سیگار کشیدن را ترک کنم.از این که افرادی با شرایط من برای صحبت و شنیدن شدن همراهم بودند، لذت می‌بردم.

انجمن ALA اعلام کرد: در طول ۴۱ سال گذشته برنامه رهایی از سیگار با کمک به صد‌ها هزار آمریکایی با پایان دادن به اعتیاد خود به نیکوتین، جان‌ها را نجات داده است.شما می‌توانید برای پیوستن به یک برنامه آنلاین یا پیدا کردن یک برنامه حضوری در منطقه خود به وب سایت برنامه بروید.

سیگار کشیدن، عامل اصلی سرطان ریه است؛ بنابراین جای تعجب نیست که انجمن سرطان آمریکا برنامه آنلاین ترک سیگار خود را تحت عنوان توانمندی برای ترک سیگار دارد.همه چیز با انتخاب روز ترک شروع می‌شود. یک روز هفته را انتخاب کنید که برایتان روز خیلی استرس زا نباشد.

هنگامی که روز ترک سیگار شما فرا می‌رسد، ایمیل‌ها و ابزار‌های مناسب برای حمایت دریافت خواهید کرد.سپس برنامه‌ای به نام نیکوتین ناشناس از رویکرد ۱۲ مرحله‌ای و گروه درمانی آشنا برای ترک اعتیاد پیروی می‌کند.نیکوتین ناشناس خبرنامه‌ای به نام "Sevenminutes" دارد.

وب‌سایت این برنامه تجربه افراد از قدرتمند شدن و امید اعضا را به اشتراک می‌گذارد، و پر از نکاتی است برای افراد جهت کمک به رفع رغبت به سیگار کشیدن.پیشنهاداتی درباره آنچه برای دیگران مؤثر بوده است.

یک آژانس ترک سیگار هم با مؤسسه سرطان همکاری کرده است تا برنامه تلفنی quitSTART را راه‌اندازی کند، تا با نکات الهام‌بخش و چالش‌های مناسب به شما کمک کند تا سیگار را ترک کنید.

اکثر ایالت‌ها دارای اطلاعاتی در خصوص ترک سیگار هستند که می‌تواند به شما بگوید کجا می‌توانید برنامه‌های ترک سیگار تایید شده را در منطقه‌ی زندگی خود پیدا کنید.

بسیاری از بیمارستان‌ها و داروخانه‌های زنجیره‌ای نیز برنامه‌هایی را برای کمک به ترک سیگار ارائه می‌دهند. برای مثال، کلینیک‌های Minute CVS دارای برنامه‌های ترک سیگار هستند که می‌توانید به صورت آنلاین در آن ثبت‌نام کنید.

منبع: سایت مدیکال اکسپرس

برچسب ها: ترک سیگار ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار