نوری در گفت‌و گو باشگاه خبرنگاران جوان:

تدریس زبان های مختلف در دستور کار آمورش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید به دنبال تدریس زبان های مختلف در آموزش و پرورش باشیم.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:باید به دنبال تدریس زبان های مختلف در مدارس با

یوسف نوری گفت : علی رغم‌تذکرات رهبر معظم انقلاب از اوایل دهه نود در ارتباط با تدریس زبان های مختلف در مدارس نتوانستیم جندان موفق باشیم .

او گفت : بعضی از زبان ها را به عنوان مرجع حساب می کنیم در حالی که امروزه در دنیا زبان های مختلفی وجود دارد و چه بسا که زبان هایی جایگزین زبان های دیگری شود و البته در مناطق هم متفاوت است .

او ادامه داد : باید برای دانش آموزان تنوع را ایجاد کرد تا از زبان های مختلف استفاده کنند ، البته در کانون زبان این اتفاق عملی شده است .

او گفت در کانون زبان های عربی، آلمانی و فرانسه را داریم و در مدارس نیز باید به دنبال تدریس این زبان ها باشیم .

برچسب ها: دولت سیزدهم ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۸:۵۳ ۱۵ دی ۱۴۰۱
ادعا نکردم. اثبات میکنم. در عمل. من تعمیر کار آموزش زبان هستم.
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۱:۴۱ ۱۵ دی ۱۴۰۱
آخه احمق درصد بالایی از جمعیت کشور تورک زبان یا زبانهای دیگر هستند چرا خودتو به اون راه زدید امثال تو چشم دیدن حقیقت را ندارید چه بخواهید و چه نخواهید ما زبان خودرا یاد گرفته و اونو به عنوان زبان مادری حفظ میکنیم شما هم بودجه های بیت المال و خرج فرهنگستان مضحک و فارسی و زبان فرانسوی و غیره بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۵ دی ۱۴۰۱
دستور زبان فقط تو دانشگاه باید تدریس بشه و مدارس فقط تلفظ و معنی باید تدریس بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۵ دی ۱۴۰۱
تنها راه آموزش زبان به دانش آموزا اینه که فقط تلفظ و ترجمه لغات خارجی رو یادشون بدن
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۸:۳۵ ۱۵ دی ۱۴۰۱
هر زبان یک اسلحه محسوب می شود. دانش آموز زبان اول باید فارسی و بعد عربی را خوب صحبت کند. بعد ترتیب اولویت زبانهای پنج گانه اولیه به ترتیب: انگلیسی- فرانسه- آلمانی- ایتالیایی- اسپانیولی است. هیچ گاه زبان آموز را مجبور نکنید تا توالی را به ترتیب رعایت کند چون این به میل دانش آموز بستگی دارد. ولی وقتی بچه یک زبان جدید یاد میگیرد اعتماد به نفسش بالا میرود و در زبانهای بعدی هجومی تر حمله میکند. که البته اگر به ترتیب عمل کند زودتر و سریعتر و آسانتر زبان بعدی را یاد خواهد گرفت. تا زمان مرحوم دکتر محمد مصدق زبان بین الملل فرانسه بوده و ملی شدن صنعت نفت ایران به زبان فرانسوی در دیوان لاهه اعمال شد. هر زبانی برای خودش نامی دارد. زبان فارسی زبان شعر است. عربی زبان ریشه هاست لغة الجذور. انگلیسی زبان تجارت است. فرانسوی زبان عشق و آلمانی زبان سگ و ایتالیایی را فراموش کرده ام و اسپانیولی زبان رقص است. اینها اصطلاحات زبانشناسی است و نه رایج بین مردم. من روشی خود ساخته دارم که حداقل سه ماه و حداکثر شش ماه زبان آموز میتواند به زبانی که به او تدریس کردم براحتی بخواند بنویسد و بگود و بشنود با سرعتی معادل سرعت صاحبان اصلی همان زبان. یک روز ئر میان هر جلسه فقط و فقط ده دقیقه البته پرسش و پاسخ بین جلسات آزاد است. ولی چون مدرک ندارم نمیتوانم آنرا علنی کنم. خط موسوم به (معلی) را با تهدید به تبعید از من گرفتند و بطور ناقص به اسم شخصی بنام (ح)-(ع) ثبت اختراع کردند. شما اگر و اگر فقط و فقط یک با آنهم برای شوخی به محصل بگویید میدانی هزینه آموزش من چقدر است؟ این نقض غرض میشود به استناد: هنر برتر از گوهر آمد پدید. کاغذ و قلم بازی در آموزش سم مهلک است. و فس علی هذا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۴ دی ۱۴۰۱
در هیچ کجای دنیا دولت ها برای آموزش زبان دیگر کشورها که راه نفوذ فرهنگ بیگانه است هزینه نمیکنند و معلم استخدام نمیکنند .اگر شخصی دوست داشته باشه زبان بیگانه یاد بگیره از جیب مبارک خودش هزینه میکنه و در آموزشگاه های خصوصی یاد میگیره .حتی زبان در دانشگاه ها هم به جز بعضی رشته های خاص تدریس نمیشه .چون ترویج فرهنگ و زبان ملی هرکشور تنها وظیفه ی سیستم آموزشی دولتی هست.اما در ایران دولت مبلغ هنگفتی دستمزد به استادان و معلمان زبان بیگانه هزینه میکند و ناخواسته راه ترویج فرهنگ بیگانه را هموار می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۴ دی ۱۴۰۱
چرا باید آلمانی و فرانسه رو یاد بگیرن؟؟؟
همون انگلیسی رو درست یاد میدادن بس بود
در دوران مدرسه ۷ سال انگلیسی خواندم آخر هم نتونستیم درست صحبت کنیم حالا فرانسه و آلمانی رو هم میخوان آموزش بدن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۸:۳۹ ۱۵ دی ۱۴۰۱
در این مدت هفت سال آزگار حداقل باید چهارده زبان خارجی شما آموخته بودید. التفات داشته باشید عرض کردم حداقل. حداکثرش میکند بیست و هشت زبان خارجی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۴ دی ۱۴۰۱
می توانید گواهینامه زبان موسسات معتبر را
در مدرسه ها، به عنوان واحد-درس زبان بپذیرید و
نمره گواهینامه را در کارنامه دانش آموزان ثبت کنید.
به همین راحتی !
Netherlands
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۴ دی ۱۴۰۱
من خودم یه روشی اختراع کردم که هر کی حتی بچه های کلاس اولی با روزی یه ساعت گوش کردن و تمرین کردن سه ماهه هر زبونی رو یاد میگیرن حتی چینی اگه آموزش و پرورش بخواد بهش میدم فقط به شرطی که آموزش و پرورش الفبای زبونای خارجی رو به هیچ عنوان یاد مردم نده
آخرین اخبار