افزایش ۲ برابری اعضای کتابخانه‌های عمومی استان قم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم از افزایش ۲ برابری اعضای کتابخانه‌های استان قم از ابتدای امسال تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل آن خبر داد.

مهدی توکلیان گفت:در این مدت ۱۳ هزار و ۸۸۶ نفر عضو جدید در کتابخانه‌های عمومی استان قم ثبت نام کرده و ۹ هزار و ۲۲۷ نفر از اعضای سابق عضویت خود را تمدید کرده‌اند، این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶ هزار و ۷۱۴ عضو جدید و پنج هزار و ۲۷۶ عضو تمدیدی، افزایش بیش از دو برابری داشته است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۲۸هزار و ۲۶۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان قم هستند، که از این تعداد پنج هزار و ۹۳۲ نفر کودک، ۱۳ هزار و ۱۷۰ نفر نوجوان، پنج هزار و ۷۶۳ نفر جوان و سه هزار و ۹۳۵ نفر اعضای بزرگسال هستند.

توکلیان گفت: هم اینک، پنج کتابخانه روستایی در روستا‌های صرم، فردو، نایه، مبارک‌آباد و طایقان زیر نظر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم عنوان کرد: با وجود پیگیری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم، به منظور جلب مشارکت سازمان‌ها، ارگان‌ها و خیرین، برای راه‌اندازی کتابخانه سیار و خدمات‌رسانی به تمامی نقاط شهری و روستایی استان، متاسفانه تاکنون موفق به راه‌اندازی این خدمت نشده‌ایم.

او افزود: با این وجود، همکاران ما در کتابخانه‌های استان، به ویژه کتابداران روستایی، با حضور دوره‌ای در مدارس روستا‌های همجوار، دسترسی به کتاب را برای کودکان و نوجوانان روستا‌های فاقد کتاب فراهم می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم تصریح کرد: با در نظرگرفتن احداث کتابخانه مرکزی قم زیر بنای کتابخانه‌های عمومی استان ۱۸ هزار و ۶۳۲ متر مربع است.

توکلیان زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهر قم را ۱۶ هزار و ۲۶۳ متر مربع عنوان کرد و افزود: کتابخانه بخش سلفچگان این استان با ۵۰۰ متر زیربنا در حال احداث ساختمان جدید است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم گفت: به ازای هر ۱۰۰ نفر ۱.۳۵ متر سرانه فضای کتابخانه‌ای در استان می‌باشدکه نسبت به سال گذشته تفاوتی نکرده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.