پارلمان اوکراین به دلیل تجلیل از همکار نازی‌ها به شدت محکوم شد

پارلمان اوکراین درپی انتشار پستی توییتری مبنی بر تبریک تولد یک همکار نازی‌ها در جنگ جهانی دوم، به شدت مورد انتقادات قرار گرفت.

پارلمان اوکراین پستی را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده است که تولد «استپان باندرا» همکار نازی‌ها در جنگ جهانی دوم (۱۹۰۹-۱۹۵۹) را تبریک گفته است.

به گزارش آرتی، این اقدام موجی از محکومیت مقامات لهستانی و همچنین محققان و روزنامه‌نگاران آمریکایی و اسرائیلی را برانگیخت. پارلمان اوکراین در پی این واکنش‌ها توییت خود را در میان اعتراضات حذف کرد.

پست حذف شده برای جشن تولد ۱۱۴ سالگی باندرا در ۱ ژانویه، نقل قولی از او و عکسی از ژنرال «والری زالوژنی» فرمانده نیرو‌های مسلح اوکراین با تصویر بزرگی از باندرا در پس زمینه بود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد که یکی دیگر از پست‌های ظاهراً حذف شده پارلمان اوکراین به نقل از باندرا گفته است که «پیروزی کامل و عالی ناسیونالیسم اوکراین زمانی خواهد بود که امپراتوری روسیه وجود نداشته باشد.»

به گزارش هاآرتص در این پست نوشته شد که زالوژنی «به خوبی از این دستورالعمل‌های استپان باندرا» آگاه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۲ ۱۴ دی ۱۴۰۱
اوکراینی = نازی
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۱:۵۸ ۱۳ دی ۱۴۰۱
آنقدر رو داده اند که وقیحانه عمل می کنند. رفته رفته اینها ذات خود را بروز خواهند داد. البته ذات اروپا همین است و خود را در پشت چهره های بشر دوستانه قایم کرده اند....
آخرین اخبار