در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استفاده از رادیوی فصلی و بستر اینترنتی صداوسیما برای مسابقات قرآنی

مجیدی مهر گفت: به دنبال آن هستیم تا با هم‌افزایی بین سازمان اوقاف و صداوسیما رادیو فصلی‌ای تحت عنوان رادیو مسابقات قرآن کریم رونمایی کنیم.

حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره راه‌اندازی رادیو فصلی که مسابقات قرآنی را پوشش دهد، گفت: به دنبال آن هستیم با هم‌افزایی بین ما و صداوسیما رادیو فصلی را تحت عنوان رادیو مسابقات رونمایی کنیم. امیدواریم این رادیو فصلی به مسابقات بین‌المللی پیش‌رو برسد. 

مجیدی مهر ادامه داد: صداوسیما یار اصلی ما در برگزاری مسابقات قرآن بودند. از مراحل شهرستانی و استانی گرفته تا مراحل کشوری و بین‌المللی صداوسیما با ما همراه بودند. ما به دنبال آن هستیم در کنار رادیو فصلی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی سازمان صداوسیما پخش اینترنتی مسابقات را توسعه دهیم. 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه منظور از فضای مجازی هم در بستر ایرانصدا و هم در بستر تلوبیون است که دو بستر مهم صدا و تصویر در کشور هستند، افزود: اگر این موضوع رونمایی شود، می‌توانیم بگوییم که شما با ساده‌ترین روش‌ها می‌توانید به محتوای مسابقات دسترسی پیدا کنیم. 

وی توضیح داد: یعنی شما هنگامی که در حال رانندگی هستید، می‌توانید شنونده مسابقات باشید. زمانی که در محل کارتان هستید و به تلویزیون دسترسی ندارید، می‌توانید با تلفن همراه هوشمند، تصویر مسابقات را ببینید. هدفمان این است که با کمک ظرفیت‌هایی که در اختیارمان است، از جمله همراه اول، هیئت آنلاین و قرآن آنلاین مسابقات را پوشش دهیم. طبق توافق انجام شده قرار است که سامانه تکیه، آپارات و ... مسابقات را به صورت زنده پخش کنند. 

مجیدی مهر با بیان اینکه استفاده از سامانه‌های هیئت آنلاین و قرآن آنلاین با کمک همراه اول رایگان خواهد بود، بیان کرد:، اما برای استفاده از سامانه تکیه و آپارات اینترنت نیم بها درنظر گرفته شده است. ما باید این حوزه را توسعه دهیم. یعنی این توافق‌ها آغاز مسیر ماست که این رویداد را در بستر فضای مجازی برگزار کنیم. ما می‌خواهیم با تقویت پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های داخلی نشان دهیم که فضای مجازی کاملاً در ایران زنده است، اما براساس چارچوب حاکمیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کند. 

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در پاسخ به این سوال که پوشش همزمان مسابقات کشوری قرآن کریم در رادیو فصلی و رادیو قرآن باعث موازی کاری نمی‌شود، گفت: نه، حتی مدیریت این رادیو هم با سیاست‌های رادیو قرآن اتفاق خواهد افتاد. هدف ما بیشتر بُرد تبلیغی و نشان‌دهنده اهمیت نظام به یک رویداد مسابقاتی است. 

وی ادامه داد: به عنوان مثال، وقتی رادیو اربعین پای کار می‌آید، رادیو معارف هم در این حوزه ورود می‌کند و همه شبکه‌ها برنامه دارند و این موضوع به منزله تعظیم به این رویداد است. رادیوی فصلی مسابقات قرآن کریم به پیشنهاد بین ما و رادیو قرآن بوده که عملیاتی شد. 

مجیدی مهر افزود: این به منزله آن نخواهد بود که راه‌اندازی این رادیو خللی را در کار آن‌ها ایجاد کند. اتفاقاً رادیوی مسابقات به ارتباط دو سویه و مخاطب بیشتر بین این دو رادیو کمک خواهد کرد. یعنی به نوعی بخش اختصاصی را به مسابقات می‌دهیم که شاید رادیو قرآن هم نتواند در تمام ساعات درباره مسابقات حرف بزند. رادیو قرآن بخش‌هایی مانند تلاوت، برنامه زنده و ... دارد. ولی رادیوی مسابقات فقط درباره مسابقات قرآن کریم حرف می‌زند. افراد مسابقاتی، شرکت‌کنندگان و ... حضور دارند و افراد می‌توانند چند ساعتی را با خاطره مسابقات، تلاوت‌های قدیم مسابقات، رتبه‌داران و کار‌های آموزشی در این حوزه را دنبال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار