اصلاح و مقاوم سازی شبکه برق ۲۱۷ روستای استان همدان

مدیرعامل توزیع برق استان همدان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ اصله پایه برق در روستا‌ها جابه جا شده که نسبت به پارسال صددر درصد رشد داشته است.

علی سهرابی بیدار در جلسه بررسی مسائل برق شهرستان ملایر با بیان اینکه ماموریت ما توزیع برق به صورت مطمئن و پایدار و تامین و عرضه برق با رویکرد اقتصادی در چارچوب قوانین و ضوابط است، افزود: هوشمندسازی شبکه برق یکی از محور‌های اصلی است که شامل دو رویه؛ مدیریت هوشمند شبکه و مدیریت رویت و کنترل هوشمند لوازم اندازه گیری است.

او با اشاره به اهمیت قابلیت اطمینان شبکه برق گفت: سعی شده با مقاوم سازی شبکه و تعویض کابل‌های مسی به خودنگهدار این امر محقق شود، همچنین مولفه بهره وری و افزایش آن در تمام بخش‌ها نیز نیازمند توجه ویژه بوده که و سعی کرده ایم شاخص بهره وری با کاهش تلفات برق و کاهش انرژی توزیع نشده به همراه آموزش همکاران و اتوماسیون فرایند‌های داخل و خارج از شرکت در تمام فعالیت‌ها ارتقا یابد.

مدیرعامل توزیع برق استان همدان گفت: در توزیع برق استان همواره تلاش شده است این مهم در قالب تکریم ارباب رجوع، ارائه خدمات غیرحضوری و ایجاد ارتباطات دو سویه با مشترکان از طریق مجرا‌های ارتباطی تحقق یابد.

سهرابی بیدار با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: اصلاح و مقاوم سازی ۲۱۷ روستا در برنامه امسال در دست اقدام است که به همین منظور تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ اصله پایه برق در روستا‌ها جابه جا شده که این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

او  با بیان اینکه در زمینه اصلاح و تقویت شبکه ۲۰ کیلوولت نیز ۱۵ کیلومتر برنامه در دست اجرا است، تصریح کرد: همچنین ۳۰ کیلومتر شبکه جدید برای متقاضیان برق روستایی ایجاد و یک هزار و ۵۰۰ دستگاه روشنایی در معابر روستایی نصب شده است.

مدیرعامل توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات عوارض روستایی امسال حدود ۸۶۰ میلیارد ریال است، گفت: به منظور هوشمندسازی شبکه برق شهری ۶۰ دستگاه تابلو دارای ۳ یا ۴ سلول نصب شده که در مجموع با ۲۴۰ سلول، کمک بزرگی در هوشمندسازی شبکه برق است.

سهرابی بیدار با اشاره به اقدام جهادی این مجموعه درطرح برق دار کردن چاه‌های آب کشاورزی و خطوط انتقال آب از سد تالوار تا ایستگاه‌های تصفیه آب، گفت: در این طرح عظیم ۳۳ حلقه چاه آب کمتر از ۷۲ ساعت برق دار شد که در نوع خود کم نظیر بود، و همچنین طرح انتقال آب از سد تالوار نیز در طی سه روز برق دار شد.

او افزود: در حوزه تبدیل کابل مسی به خودنگهدار نیز از ۹۰۰ کیلومتر برنامه در دست اجرا از ابتدای سال تاکنون ۱۲۶ کیلومتر تبدیل شده است که برای رسیدن به هدف تعیین شده نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتر هستیم.

مدیرعامل توزیع برق استان همدان از نصب ۸۵ دستگاه سکسیونر قابل قطع زیر بار بر فیدر‌های ۲۰ کیلوولت برای مدیریت شبکه برق خبر داد و گفت: به همین منظور کاهش هزینه‌ها با تعمیر ۴۲ دستگاه سکسیونر معیوب نیز ۷۰ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.
سهرابی بیدار افزود: همچنین برای مدیریت بار شبکه‌ای و کاهش انرژی توزیع نشده و خاموشی‌های احتمالی تا پایان پیک سال آینده تعداد کلید‌های قطع و وصل تحت مدیریت هوشمند شبکه (اسکادا) را به ۵۰۰ دستگاه خواهیم رساند.

او افزود: سطح ولتاژ تحویلی به مشترکان تاکنون در حد استاندارد اعلام شده است که تأمین برق پایدار با ولتاژ مناسب همواره در اولویت این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل توزیع برق استان همدان با اشاره به وجود ۱۲ واحد اجرایی در ۱۰ شهرستان استان گفت: همچنین برای بهبود ارائه خدمات به مشترکین روستا‌های دور دست نیز ۱۵ محور روستایی و چهار دفتر روستایی ایجاد شده و تلاش ما بر این بوده که در کوتاه‌ترین زمان به درخواست‌های مردمی پاسخگو باشیم.

سهرابی بیدار با اشاره به کاهش شاخص تلفات تصریح کرد: در این زمینه نیز با اقدامات انجام شده کاهش تلفات انرژی استان از ۱۰.۲۸ درصد به ۹.۲۵ درصد رسیده است.

او با اشاره به ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در استان افزود: تاکنون ۱۱.۷ درصد مجموع تولید برق کشور از طریق نیروگاه‌های خورشیدی در استان همدان صورت می‌گیرد که معادل ۴۸.۹ مگاوات است.

مدیرعامل توزیع برق استان همدان با اشاره به اجرای ۱۲ مانور عملیاتی به منظور افزایش آمادگی کارکنان در مواقع بحران، تصریح کرد: طی این مانور‌ها ۵۰۰ کیلومتر شبکه برق مقاوم سازی شد.

سهرابی بیدار گفت: در حوزه خدمات مشترکین ۸۹ درصد از انشعابات دیماندی رویت پذیر و ۲۹ درصد نیز کنترل پذیر بوده که این امر در کنترل مصرف مشترکان مؤثر بوده است.

او افزود: ۹۱ درصد از مشترکان در استان همدان در تابستان جزو مشترکانی بودند که الگوی مصرف را رعایت کردند و حدود ۳۳۷ هزار مشترک خانگی حداقل یکبار مشمول پاداش صرفه جویی برق شده اند که این رقم ۵۲ درصد کل مشترکان را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.