تولید پویانمایی سردار بی‌سر مدافع حرم در شیراز

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شیراز از تولید پویانمایی زندگی‌نامه سردار بی‌سر مدافع حرم شهید «عبدالله اسکندری» خبر داد.

رضا محمدیان گفت: پویانمایی پتانسیل و قدرت فراوانی در راستای شناساندن و معرفی شخصیت‌ها و قهرمانان کشور به جامعه به ویژه نسل امروز دارد و پرداختن به زندگی شهدای حماسه‌آفرین از طریق پویانمایی که به نوبه خود سهمی در آبادانی و پیروزی این مرزو بوم داشته‌اند، اهمیت فراوانی دارد.

او گفت: در این میان شهید اسکندری می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان و نوجوانان باشد و برشی از زندگی دلاورمردی‌های این شهدای عریز می‌تواند ناگفته‌هایی از زندگی این شهید را در قاب تصویر به نمایش درآورد.

محمدیان گفت: به همین منظور طرح کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورا در خصوص طرح تولید پویانمایی زندگی‌نامه سردار شهید سرتیپ عبدالله اسکندری بررسی و در صحن شورا به تصویب رسید.

او گفت: در این راستا شهرداری شیراز موظف شد به منظور ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت برنامه‌ریزی و اقدام لازم جهت تهیه فیلم‌نامه و ساخت پویانمایی با کیفیت در مورد زندگی سردار شهید حاج عبدالله اسکندری که مناسب پخش ملی و قابل ترجمه و پخش بین‌المللی باشد با پیش‌بینی اعتبار مناسب در بودجه سال ۱۴۰۲ و انجام مطالعات مقتضی و جلب نظر خانواده شهید با رعایت استاندارد‌های سازمان صدا و سیما را ظرف مدت یک سال آینده انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار