ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی برای جمع آوری متکدیان

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: متکدی گری سرآغازی برای معضلات اجتماعی است و همکاری دستگاه‌های متولی برای جمع آوری متکدیان ضرورت دارد.

فخرالسادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد در جلسه علنی شورا افزود: بیش از یک ماه است که از طریق مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک شهرداری، وجود متکدیان در تقاطع‌ها رصد و بعد از مشاهده برای جمع آوری آن‌ها اقدام می‌شود.

او ادامه داد: بعد از جمع آوری، متکدیان کمتر از ۱۸ سال به بهزیستی سپرده می‌شوند و اگر خانواده داشته باشند با تعهد، تحویل خانواده‌ها داده می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: در خصوص متکدیان بیش از ۱۸ سال خلاء قانونی وجود دارد و دادگستری برای برخورد با آن‌ها راهکار مشخصی ندارد به همین دلیل با مکاتبه شهرداری و دادگستری مقرر شد در دادگستری کمیته‌ای تشکیل شود و درخصوص این خلاء قانونی تصمیم گیری شود.

خامسی با اشاره به اینکه بحث تکدی گری تنها یک معضل نیست و می‌تواند، سرآغازی برای افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی باشد، گفت: برای زدودن چهره ناخوشایند شهر و جمع آوری متکدیان باید تمام دستگاه‌های متولی همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

او افزود: کمک به نیازمندان باید از مسیر‌های صحیح دنبال شود تا به دست جامعه هدف واقعی برسد و مردم باید کمک‌های خود را به صورت درست و از طریق نهاد‌های حمایتی به دست فقرا و نیازمندان برسانند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد در پایان گفت: همچنین مردم می‌توانند با مشاهده متکدیان و برای جمع آوری آن‌ها، از طریق مرکز پیام با شماره ۳۷۲۵۰۰۲۰ به صورت ۲۴ ساعته، گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.