اهدای عضو شهروند آستارایی به ۲ بیمار نیازمند

اهدای عضو یک شهروند اهل لوندویل آستارا موجب نجات و ادامه زندگی ۲ بیمار در شیراز شد.

سیامک ریماز، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: اهدای اعضای بدن جوان ۳۲ ساله آستارایی به بیماران نیازمند عضو زندگی دوباره بخشید.

او افزود: اهدای عضو زنده یاد بهزاد شکری، شهروند اهل لوندویل شهرستان آستارا که بر اثر تصادف با موتورسیکلت دچار مرگ مغزی شده بود، پس از تأیید پزشکان متخصص و با رضایت خانواده ایثارگرش، جان ۲ نفر را نجات داد.

به گفته مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کلیه‌های این جوان نام آور گیلانی در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت برداشته و به شیراز منتقل و به ۲ بیمار پیوند شد.

ریماز تصریح کرد: این سی‌وسومین اهدای عضو در استان گیلان از ابتدای ۱۴۰۱ تاکنون است.

تأیید مرگ مغزی توسط ۴ متخصص بیهوشی، متخصص مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، داخلی و در نهایت متخصص پزشکی قانونی انجام می‌شود و در کنار این مراحل در صورت رضایت خانواده، اهدای عضو صورت می‌گیرد.

بر اساس آمار‌ها هر ۱۰ دقیقه یک نفر به فهرست انتظار برای پیوند عضو اضافه می‌شود، هر ۲ ساعت یک نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دهد.

ارگان‌های کلیه‌ها، قلب، کبد، پانکراس، روده، ریه، استخوان، مغز استخوان و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست و قرنیه چشم، تاندون، غضروف و دریچه قلب از پیوند‌های متداول است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.