۷۸ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی در راه‌های شریانی استان قزوین

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۷۸ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی در راه‌های شریانی استان قزوین اجرا شد.

جبار قهاری رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از اجرای روکش آسفالت تقویتی در ۷۸ کیلومتر از راه‌های این استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

قهاری افزود: این میزان آسفالت تقویتی در راستای ارتقای ایمنی و افزایش طول عمر جاده در راه‌های شریانی کریدوری وغیر کریدوری شامل آزادراه قزوین-زنجان، قزوین-آبیک، قزوین-شامی‌شاپ، قزوین-بوئین‌زهرا-ساوه، آزادراه و محور قدیم قزوین-رشت، رحیم‌آباد-دانسفهان-بوئین‌زهرا-اشتهارد، قزوین-الموت و مسیر دانسفهان-تاکستان-شامی‌شاپ-ابهر اجرا شده است.

وی اضافه کرد:اقدامات مربوط به نگه داری راه‌ها با هدف ارتقای ایمنی سفر‌های جاده‌ای و کاهش استهلاک خودرو‌ها در سه بخش شامل لکه گیری و درزگیری، روکش آسفالت تقویتی و عملیات آسفالت حفاظتی رویه راه‌ها انجام می‌شود.

قهاری در ادامه از انجام ۷۲کیلومتر عملیات آسفالت حفاظتی در محور‌های استان طی این مدت خبر داد و گفت:آسفالت حفاظتی نوعی از آسفالت است که به منظور حفظ کیفیت و بهسازی رویه‌های موجود آسفالت انجام و با به تاخیرانداختن فرسودگی و خرابی رویه راه‌ها نقش زیادی در کاهش هزینه‌های نگهداری راه دارد.

وی با اشاره به نوع و میزان آسفالت حفاظتی اجرا شده گفت:عملیات اجرا شده شامل ۳۳کیلومتر فوگ‌سیل، ۱۲.۵کیلومتر اسلاری سیل و ۳۶.۵ کیلومتر میکروسرفیسینگ بوده است.

قهاری افزود:اقدامات این اداره کل در بخش لکه گیری راه‌های شریانی نیز در سطح ۸۰ کیلومتر از راه‌های شریانی انجام و ۵۵هزار و ۷۵۰ تن آسفالت برای آن مصرف شده است.

استان قزوین دارای۶هزار و ۷۰۵کیلومتر راه شامل هزار و ۳۷۲کیلومتر راه شریانی و ۵هزار و ۳۳۲ کیلومتر راه روستایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.