گران شدن گوشت قرمز کشوری است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : افزایش قیمت گوشت قرمز خاص استان کرمانشاه نبوده و یک موضوع کشوری است.

نوروزی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های مورد نیاز صنعت دامپروری و افزایش هزینه‌های حمل و نقل و کارگری، گفت : با افزایش قیمت‌های رخ داده، بالا رفتن قیمت گوشت قرمز دور از انتظار نبود.

نوروزی ادامه داد: به عنوان مثال قیمت جو به عنوان یکی از نهاده‌های مورد نیاز صنعت دامپروری از زمان اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، از دو هزار تومان به ۱۲ هزار تومان رسیده و قیمت سایر نهاده‌ها مثل ذرت و سویا هم چنین افزایش قیمتی را تجربه کرده که در چنین شرایطی با احتساب افزایش هزینه‌های کارگری و حمل و نقل و ... افزایش قیمت گوشت منطقی به نظر می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه در زمینه تولید گوشت قرمز جزو استان‌های سرآمد است، گفت: سالانه ۴۰ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که ۱۶ هزار تن آن مازاد بر نیاز استان است.

وی با اشاره به بازار پسندی بالای گوشت قرمز تولیدی در استان کرمانشاه، گفت: گوشت قرمز تولیدی استان به صورت دام زنده به کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

نوروزی افزود: در یک بازه زمانی کوتاه مدت در شهریور ماه که صادرات دام زنده آزاد شد، ۹۳ هزار راس دام زنده از استان کرمانشاه به خارج از کشور و عمدتا کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شد.

نوروزی اشاره‌ای هم به بالا بودن تولید گوشت قرمز استان نسبت به نیاز سالانه استان داشت و یادآور شد: نیاز سالانه استان کرمانشاه به گوشت قرمز ۲۴ هزار تن است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.