مرگ ۱۳ مهاجر درپی غرق شدن یک کشتی در سواحل مغرب

جسد ۱۳ مهاجر مغربی، از جمله یک زن، توسط مقامات مغرب پس از غرق شدن قایق آن‌ها در میرلفت، در جنوب این کشور، کشف شد.

مقامات محلی مغرب، ضمن تائید خبر کشته شدن سیزده مهاجر مراکشی اعلام کردند: بیست و چهار مهاجر دیگر از جمله یک خردسال نجات یافته اند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تعداد کشته شدگان، سیزده نفر اعلام شده است که همچنان می‌تواند افزایش یابد، زیرا هشت نفر دیگر مفقودند. در مجموع، چهل و پنج نفر در قایقی که عازم لاس پالماس بود، حضور داشتند. قایق با صخره برخورد کرد و حدود ۱۰ دقیقه پس از خروج از ساحل واژگون شد.

مغرب که در منتهی الیه شمال غربی آفریقا قرار دارد، یک کشور ترانزیت برای بسیاری از مهاجران، به ویژه ساکنان جنوب صحرا است که به دنبال رسیدن به اروپا از سواحل اقیانوس اطلس یا مدیترانه هستند.بر اساس گزارش سازمان غیردولتی اسپانیایی Caminando Fronteras، بیش از یازده هزار و دویست مهاجر از سال ۲۰۱۸ در تلاش برای رسیدن به اسپانیا جان خود را از دست داده یا ناپدید شده اند که به طور متوسط، شش نفر در روز است.

از اواخر سال ۲۰۱۹، با تشدید گشت زنی در مدیترانه، تعداد مهاجرانی که سعی در عبور مخفیانه از مسیر مهاجرت خطرناک اقیانوس اطلس داشتند، افزایش یافت. بر اساس آمار وزارت کشور اسپانیا که در ۱۵ دسامبر منتشر شد، از ابتدای سال ۲۰۲۲، بیست هفت هزار و ۷۸۹ مهاجر به طور غیرقانونی (از جمله ۱۵۷۴۲ نفر در جزایر قناری) توانسته اند به اسپانیا برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار