همایش بین‌المللی شهید سلیمانی در ارومیه برگزار شد

با حضور نمایندگان جبهه مقاومت از ۶ کشور جهان، همایش بین‌المللی یاران سلیمانی به میزبانی دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد.

همایش بین‌المللی «یاران سلیمانی» با حضور نمایندگان جبهه مقاومت از ۶ کشور جهان، صبح امروز دهم دیماه ۱۴۰۱، همزمان با سومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فیاضی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اظهارداشت: شهادت به معنی کشته شدن در راه خدا است. شهادت در آموزه‌های اسلام به عنوان یک ارزش و فضیلت رفیع و والا مطرح شده و با آموزه‌هایی مثل جهاد پیوند دارد، بنابر آیات قرآن، شهید زنده است و در نزد پروردگارش به او روزی داده می‌شود.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی با تاریک‌ترین کج‌فهمی دینی که همان وهابیت ناب است مبارزه کرد و به شهادت رسید این کج‌فهمی دینی در داعش تجلی یافت و سردار دل‌ها جان خود را در مسیر قرآن داد.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی عنوان کرد: کشور‌های غربی تمامی مسیر‌ها را برای نابودی اسلام امتحان کردند، اما خوشبختانه به جایی نرسیدند.

وی گفت: اشخاصی که اکنون شعار آزادی می‌دهند وقتی با عنوان داعشی وارد سوریه شدند، ۴۳۰ هزار نفر را با دست سر بریدند.

فیاضی تصریح کرد: با این همه جنایت آمریکا امروز مدعی حقوق بشر است در حالی که ذات پلید شیطان بزرگ چیز دیگری را نشان می‌دهد.

حاج قاسم دست پروده مکتب امام راحل (ره) بود

وی با بیان اینکه حاج قاسم دست پروده مکتب امام راحل (ره) بود که تنها در راه رضای خدا قدم برمی‌داشت و به چیزی جز شکست دشمنان اسلام و استکبار جهانی فکر نمی‌کرد.

فیاضی با اشاره به اینکه شکل‌گیری داعش مهمترین مسئله رژیم صهیونیستی برای نفوذ به قلب جهان اسلام بود، گفت: آمریکا داعش را ساخته بود تا بماند، اما سردار سلیمانی با نابودی داعش حاشیه امن دشمنان را درهم شکست.

سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نمادهای ایثار، خدمت به مردم و مبارزه با ظلم در جهان هستند

نماینده مقاومت نیجریه در این همایش با اشاره به اینکه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نماد ایثار، فداکاری، خدمت به مردم و مبارزه با ظلم و نماد ظلم ستیزی در جهان است و همواره به مظلومین کمک می‌کردند، گفت: حاج قاسم ایران را حرم می‌دانست و به همین دلیل برای آسایش، امنیت و رفاه مردم از تمام جان مایه می‌گذاشت.

مسئولان باید رفتار و منش شهید سلیمانی خود در انجام امور قرار دهند

اسماعیل حکاک نماینده مقاومت عراق در این همایش؛ در خصوص شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس به سخنرانی پرداخت، اظهارداشت: حاج قاسم و ابوالمهدی مهندس خود یک مکتب و دانشگاه هستند که رشته دانشگاهی آنان تمام شدنی نیست.

وی افزود: مکتب جاج قاسم سلیمانی، ضرورت امروز کشور است و از آن می‌توان به عنوان الگوی عملی بخش‌های مدیریتی و اجرایی کشور بهره برد.

نماینده مقاومت عراق با اشاره به در پیش بودن روز جهانی مقاومت و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: امروز حاج قاسم نه صرفا متعلق به جهان اسلام، بلکه متعلق دنیا بوده و برای همه جهانیان الگو شده است، لذا استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای خدشه دار کردن چهره حاج قاسم کرده و خواهد کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم حاج قاسم و ابولمهدی را به جهانیان معرفی بکنیم باید بر اساس گفته‌های خودشان بگوییم که آنان یک مسئول نبودند، بلکه خادم، سرباز مطیع ملت بودند که ماهیت آمریکا را برای جهانیان فاش کردند.

حکاک عنوان کرد: این دو شهید بزرگوار از نقشه راه معرفت به نقشه راه تکامل رسیدند و با خودسازی توانستند مسئول و خادم با نام حقیقی شوند بنابراین مسئولان باید رفتار و منش شهیدان سلیمانی و ابوالمهدی مهندس را الگوی خود در انجام امور قرار دهند.

پیرو راه سردار سلیمانی هستیم 

شیخ توحید ابراهیمی نماینده مقاومت حسینیون آذربایجان در این همایش عنوان کرد: انقلابی بزرگ امام خمینی (ره) سبب شد ما مسلمانان و مستضعفان و شیعیان اهل‌بیت بتوانیم نظم نوین جهانی را رقم بزنیم و در پیچ تاریخ عظیم جهانی سربلند بیرون آمده و زمینه ساز ظهور کریمه امام زمان (عج) باشیم.

وی تصریح کرد: اگر شما انقلاب و فداکاری نمی‌کردید و شهید نمی‌دادید و صبر و استقامت نمی‌کردید نظم حال حاضر جهان، یک نظم شیطانی رباتیک هوشمند بود که جز حیوانیت و شهوانیت هیچ اثری از جبهه حق و جبهه نبود، چرا که سنت خداوند بر این است که که به حالت طبیعی کار خود را پیش می‌برد اگر افرادی فداکاری نکنند حسین‌بن‌علی‌ها با مسلخ خواهند رفت.

نماینده مقاومت حسینیون آذربایجان تصریح کرد: امروز مدافعان حرم سربلند هستند چرا که در مقابل یک جبهه بزرگ باطل که می‌خواستند تیغ بر ریشه اسلام بزنند ایستادگی کردند. داعشیانی که به کشور سوریه آمده بودند هدفشان نابودی سوریه نبود بلکه هدف آنان نابودی امنیت کل کشور‌های اسلامی بود.

ابراهیمی تصریح کرد: وقتی شخصی از دنیا می‌رود چشم‌انتظار خیرات از سوی بازماندگانش است، اما فردی که شهید می‌شود تسلط، نفوذش و تاثیرش در این عالم مادی چندین برابر می‌شود و نزد خداوند نیز عزیز است.

وی افزود: سردار سلیمانی یکی از سربازان امام زمان (عج) است که خداوند ایشان را در جنگ هشت ساله سالم نگهداشت تا به جهان اسلام خدمت بزرگتری کند و در راستای نجات ملت‌های مظلوم مثل عراق و سوریه گام بردارد.

ابراهیمی با بیان اینکه سردار سلیمانی زنده است و با رهنمود‌های خود زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد، عنوان کرد: مطمعن باشید هیچ چیز نمی‌تواند مانع فکر مقاومت شود اگر غیر از این باشد با شکست مواجه می‌شویم.

وی تصریح کرد: با حاج قاسم سلیمانی عهد می‌بندیم که پیرو راهش بوده و منتقم خون حضرت زهرا (س) می‌شویم و برای رسیدن به این هدف خادمانی همچون سلیمانی تربیت می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.