بسته پیشنهادی کتاب؛

شهید قاسم سلیمانی؛ سرداری که باید از نو شناخت

در این گزارش سعی شده تا مجموعه آثاری که در خصوص سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی به نگارش درآمده اند معرفی شوند.

معنویت اجتماعی در مکتب سلیمانی
کتاب «معنویت اجتماعی در مکتب سلیمانی»، اثری درباره دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی قاسم سلیمانی است. محمد جواد رودگرکوهپر این کتاب را در ۲۴۴ صفحه تالیف کرده و موسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر آن را برای چاپ و انتشار آماده کرده است.

کتاب شامل ۵ فصل بوده که در فصل اول پیرامون معنویت متعالیه در مکتب سلیمانی با تاکید بر قرائت شهید مطهری صحبت شده است. فصل دوم به سراغ مولفه‌های عرفان اجتماعی در مکتب سلیمانی می‌رود و فصل سوم شواهدی قرانی و روایی درباره سبک زندگی سردارسلیمانی مطرح شده‌اند. در فصل چهارم نویسنده کوشیده از مقاومت سردار سلیمانی یک معیار به دست مخاطب کتابش بدهد و در فصل آخر نویسنده ۵ گزاره گدازنده از زندگی سردار سلیمانی به مخاطب داده که می‌توان گفت بیشتر حال و هوایی معنوی دارد.

معنویت اجتماعی در مکتب سلیمانی

ترور بزرگ تاریخ

کتاب «ترور بزرگ تاریخ: براساس لایحه درخواست مجازات آمران، عاملان و مباشران ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان» یک اثر به قلم سرهنگ پاسدار حسن باقری بودکه در ۱۲۰ صفحه به عنوان یک اثر حقوقی به شمار می‌آید. کتاب تلاش دارد به ابعاد تروریستی حمله به کاروان خودرو‌های قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بپردازد. در واقع محتوای این کتاب یک کیفرخواست برای مجازات عاملان جنایت‌شان است.

نگارنده کتاب با بهره‌گیری از مبانی حقوقی در اثر خود جنایت را در مقیاس و تراز حقوق بین‌الملل با مهارت و چیره دستی به رشته تحریر درآورده است. این اثر ضمن واکاوی علت حضور آمریکا در عراق و سوریه و در مجموع کشور‌های خاورمیانه تاثیر این حضور بر ایران را هم مورد بررسی قرار داده و در ادامه تروریست دولتی را توضیح داده و به مباحث اصلی‌تر در کتاب پرداخته است. در بخش ضمائم کتاب وصیت‌نامه سردار سلیمانی نیز چاپ شده است.

ترور بزرگ تاریخ

برسد به دست حاج قاسم
کتاب «برسد به دست حاج قاسم: نامه جوانان و نوجوانان به شهید حاج قاسم سلیمانی» در موسسه روایت فتح چاپ شده است. این کتاب را لیلی زهدی آماده کرده و جلد کتاب طرحی همچون پاکت‌های پستی قدیمی دارد. این کتاب ویژه نوجوانان و جوانان است. کلمات این کتاب گوشه‌ای از محبت و علاقه فرزندان این سرزمین به سردار سلیمانی است.

برسد به دست حاج قاسم

غیرت انقلابی
کتاب «غیرت انقلابی» اثری از انتشارات دارخوین است که علیرضا عسگری زاده، حامد شاه‌مرادی و فاطمه علی‌پور دهاقانی آن را به رشته تحریر درآورده‌اند.

غیرت انقلابی

در بخش ابتدایی کتاب می‌خوانیم: تقویت محور مقاومت در جهان به ویژه سوریه و عراق از حاج قاسم سلیمانی شخصیتی محبوب نزد همه آزادگان و مظلومان جهان ایجاد کرده است. تاریخ شفاهی که امروز بیش از هر زمان دیگر، سخت مورد توجه قرار گرفته باید تمامی توان خود را برای معرفی چنین شخصیت‌های طراز اولی به کار گیرد و در این راه از تمامی سلایق و ظرفیت‌ها مدد جوید تا آن گونه که شایسته است در ذهن‌ها جای گیرند.

او در سخنانی، خود را سرباز صفر ولایت و نظام جمهوری اسلامی ملت شجاع و عزیزتر از جان خود معرفی کرده و از خداوند سبحان خواسته است تا آخر عمر در همین جایگاه «سربازی» بماند...

کوتاه سخن آن که امروز کار به جایی رسیده که هرگاه ظلم و ستمی بر دنیای اسلام می‌رود و مردمی مظلوم مورد ستم قرار می‌گیرند چه عراق و چه سوریه با فلسطین و یا هر گوشه از جهان اسلام، همه نگاه‌ها به سوی حاج قاسم سلیمانی خیره می‌شود و چهره و کلام او همواره نوید بخش انتقامی سخت از دشمن و مایه آرامش ستم دیدگان است...

حاج قاسم سلیمانی از ولادت تا شهادت

کتاب «حاج قاسم سلیمانی از ولادت تا شهادت» اثری ویژه مخاطب کودک است که انتشارات استقامت آن را در ۴۴ صفحه آماده کرده است. پدیدآورندگان این کتاب علی باباجانی و طاهر خوش هستند ، این کتاب به زبانی که برای کودکان قابل درک باشد سرگذشت سردار سلیمانی را روایت می‌کند.

حاج قاسم سلیمانی از ولادت تا شهادت

سردار سلیمانی سرداری که از نو باید شناخت

کتاب «سردار سلیمانی سرداری که از نو باید شناخت» به موضوع ضرورت شناخت ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی می‌پردازد. این کتاب به قلم اسد الله افشار توسط انتشارات سفیر اردهال منتشر شده است. کتاب شامل ۳۶۰ صفحه و ۵ فصل  است.

ويژگي‌هاي اخلاقی، هويتي و سياسي این شهید عالی مقام، با مدد از نگاه زلال صاحب‌نظران و پژوهش‌گران، مورد بحث و بررسي قرار گرفته است. پدید آورنده این اثر امید آن دارد با انتشار این کتاب که حاصل نگاه و اندیشه همه اصحاب فکر و قلم به این شهید بزرگوار است؛ گامی هرچند کوچک اما تأثیرگذار در جهت شناخت شهید سلیمانی در دومین سالگرد شهادتش برداشته باشد.

سردار سلیمانی سرداری که از نو باید شناخت

در بخش مقدمه کتاب درباره ترور سردار سلیمانی و اقدام ترویستی از جانب دولت ایالات متحده آمریکا صحبت شده است. سپس نویسنده درباره هدف کتاب که همان ضرورت شناخت قاسم سلیمانی است مطالبی را بیان کرده و در ادامه فصل اول کتاب به واکنش‌های جامعه بین‌الملل درباره حمله به کاروان فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخته است. در فصل بعدی نقد منتقدان به انفعال دستگاه دیپلماسی و پیگیری حقوقی ماجرا پرداخته شده و در فصل سوم ابعاد حقوقی و بین‌المللی جنایت واکاوی بیشتری شده است. در آخرین فصل کتاب، نویسنده از حال و هوای سه فصل پیشین فاصله گرفته و درباره تبیین جایگاه سردار سلیمانی و ویژگی‌ها و سلوک و اصول فکری این شخصیت صحبت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار