تخصیص ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال ایثارگران همدان

معاون اشتغال و تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان گفت: ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل تبصره ۱۶ برای اشتغال ایثارگران استان اختصاص یافت.

منصور ابراهیمی گفت:یکی از رویکرد‌های بنیاد شهید برای خلق فرصت‌های جدید را توانمند سازی افراد با در اختیار گذاشتن تسهیلات است  که از محل تبصره ۱۶ تسهیلات ارزان قیمت تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود البته در برخی موارد می‌توان تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز برای برخی مشاغل خاص پرداخت کرد.

او با بیان اینکه اعتباراتی که در دولت سیزدهم برای خود اشتغالی ایثارگران تخصیص یافته بی سابقه است گفت: مبالغ خوبی نیز در ۲ سال گذشته در اختیار بنیاد شهید برای پرداخت تسهیلات قرار داده شده است.

معاون اشتغال و تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان گفت:علاوه بر این تسهیلات نیز از سوی بنیاد شهید برای خانواده شهدا و ایثارگران تسهیلاتی با سود ۱۰ تا ۱۸ درصد برای توسعه و تجهیز محل فعالیت در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی گفت: خانواده شهدا و ایثارگر از سال ۹۲ به بعد با شرکت در آزمون‌ها استخدامی در نهاد‌های دولتی پذیرفته شدند و ملاک قبولی نیز کسب حد نصاب نمره در آزمون بود.

او گفت: بر اساس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، سهمیه‌ها و ظرفیت‌های استخدامی ایثارگران ۲۵ به علاوه پنج درصد از مجموع آزمون‌های برگزار شده است یعنی سهم این قشر در آزمون‌های استخدامی دولتی و نیمه دولتی ۳۰ درصد است.

معاون اشتغال و تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان گفت طبق آخرین آمار سه هزار نفر از اعضای خانواده شهدا و ایثارگران بیکار هستند هر چند سال گذشته طبق بند ج ماده ۸۹ قانون توسعه ششم، فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در اولویت استخدام قرار گرفتند و تبدیل وضعیت‌ها اتفاق افتاد.

ابراهیمی گفت: داشتن شغل و کسب درآمد علاوه بر مطالبه اقشار مختلف جامعه یکی از دغدغه‌های مهم خانواده شهدا و ایثارگران است و هم اینک سه هزار نفر از اعضای خانواده شهدا و ایثارگران استان بیکار و این قشر نیز با مشکل بیکاری دست به گریبان هستند.

استان همدان در جریان هشت سال جنگ تحمیلی نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از ۱۸ هزار جانباز و هزار و ۱۰۰ آزاده تقدیم انقلاب کرد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.