راه اندازی بزرگترین مرکز درمان معتادان متجاهر در مازندران

بزرگترین مرکز درمان، کاهش آسیب و بازپروی معتادان متجاهر در مازندران راه اندازی می‌شود.

علی شیرازی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: بزرگترین مرکز درمان، کاهش آسیب و بازپروی معتادان متجاهر در قالب تفاهم نامه متبادله استانداری مازندران، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و فرماندهی سپاه ۲۵ کربلا  راه اندازی می‌شود..

او افزود: این مرکز درمانی به منظور صیانت، بازپروری، حرفه آموزی و اشتغال زایی معتادین متجاهر استان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در شهرستان بابل راه اندازی می‌شود.

شیرازی گفت: با توجه به نیازسنجی‌های به عمل آمده و به منظور استفاده از تمامی ظرفیت ها، ارتقای ضریب امنیت روانی جامعه و ضرورت صیانت درمان و بازتوانی معتادین و کمک به برنامه کاهش آسیب‌های اجتماعی، مقرر شد این مرکز در مازندران تجهیز و راه اندازی شود.

او با اشاره به پیگیری‌های استاندار مازندران و بازدید و حمایت‌های دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و تخصیص اعتبار لازم، افزود: مجموعه فرهنگی، آموزشی وزارت جهاد کشاورزی واقع در شهر گتاب از توابع بابل که در سنوات گذشته بلا استفاده بود طی تفاهم نامه متبادله و به منظور راه اندازی مرکز پیش گفته در اختیار فرماندهی سپاه ۲۵ کربلای استان قرار گرفت.

شیرازی گفت: معتادین متجاهر در این مرکز پس از غربالگری و ساماندهی و طی فرآیند علمی و دقیق، پذیرش، نگهداری، درمان و بازپروری شده و به جامعه بازگشت خواهند گشت.

او افزود: در فاز اول تا سقف ۵۰۰ نفر بیمار پذیرش می‌شود و در فاز‌های بعدی شاهد افزایش پذیرش بیماران به بیش از ۱۰۰۰ نفر در هر دوره می‌باشیم.

شیرازی گفت: مرکز نگهداری، درمانی و کاهش آسیب معتادان متجاهر مازندران در محیطی به متراژ تقریبی ۳۰۰۰۰ متر مربع در شهرستان بابل، بخش کتاب راه‌اندازی و توسط سپاه کربلا استان نگهداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار