پروژه راکد جاده گناوه به گچساران با تزریق اعتبار سفر رئیس جمهور فعال شد

پروژه جاده گناوه - گوره استان بوشهر که چندین سال راکد رها شده بود، با تزریق اعتبار از محل سفر مهر ماه سال گذشته رئیس جمهور به استان بوشهر ،عملیات اچرایی آن از سر گرفته شد.

پروژه جاده گناوه – گوره - دیلم که به گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد ختم می‌شود، عملیات اجرایی آن بر مبنای تکمیل سه ساله از شهریور ۱۳۹۵ آغاز شد اما در سال ۹۸ به علت تامین نشدن اعتبار نیمه تمام رها و بلاتکلیف ماند تا اینکه با سفر پارسال آیت الله رئیسی و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر، برای تکمیل و فعال شدن آن اعتباراتی مصوب و اختصاص یافت.

فرماندار گناوه گفت: سفر مهر ماه سال گذشته رئیس جمهور به استان بوشهر، دستاوردهای خوبی برای این شهرستان داشت و اعتباراتی برای چندین پروژه در سر فصل‌های وزارتخانه‌های نفت، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، جهادکشاورزی، نیرو، بهداشت و درمان و ورزش و جوانان که از دولت قبل نیمه تمام یا رها شده بودند اختصاص یافت و یکی از آنها جاده گناوه - گوره به گچساران بوده است.

محمدتقی صفری اظهار کرد: برای این پروژه مهم و حیاتی، ۲۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که از تعهدات وزرات نفت بوده و پیمانکار فعال سازی دوباره احداث آن را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه رها شده به تازگی از شهرستان آغاز شده که طول مسیر آن در حوزه استحفاظی این منطقه ۳۵ کیلومتر و مبلغ قرارداد آن با پیمانکار حدود ۲۸ میلیارد تومان است.

فرماندار گناوه گفت: در این پروژه، چهار دستگاه پل بزرگ شامل سه دستگاه پل دو دهانه ۲۰ متری و یک دستگاه پل با سه دهانه ۲۰ متری احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: این پروژه، نقش مهم و راهبردی در برقراری ارتباط ایمن ، راحت و کوتاه مدت بین سه استان بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان، توسعه رونق تجاری و گردشگری، کاهش تلفات و تصادفات جاده ای و بار ترافیکی، توسعه و رونق روستاهای در مسیر و پدافندغیرعامل دارد.

صفری یادآورشد: استاندارد نبودن جاده کنونی، ترافیک سنگین، وجود خطوط لوله نفت در کناره‌های جاده و عرض کم موجب شده است، سوانح رانندگی بویژه در تعطیلات نوروز در این محور رخ دهد.

جاده گناوه به گوره و گچساران به طول حدود ۱۱۸ کیلومتر است که بخشی از در حوزه استحفاظی شهرستان های گناوه و دیلم در شمال استان بوشهر و بخش دیگر آن در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

قرارگرفتن تلمبه خانه نفت گوره و چند راهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در نزدیکی بندر گناوه و عبور لوله‌های نفتی چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر و استفاده روزانه کارکنان بهره‌برداری شرکت نفت این مسیر را به یکی از محورهای پرتردد منطقه تبدیل کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.