ثبت و شناسایی ۲ هزار و ۴۹۶ بیمار سرطانی در خراسان شمالی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ثبت و شناسایی ۲ هزار و ۴۹۶ بیمار سرطانی خبر داد.

 علی عفتی‌زاده گفت: به این بیماران خدمات درمانی شامل (شیمی درمانی، پرتو درمانی و خدمات پاراکلینیکی در بیمارستان امام علی (ع) رایگان به این بیماران ارائه می‌شود.

او گفت: سرطان پستان بالاترین شیوع در استان را دارد و اکنون ۴۵۰ نفر از این بیماران شناسایی شده‌اند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:  پس از سرطان پستان، سرطان خون با ۲۷۵ مورد در جایگاه دوم ابتلا در استان قرار دارد و  سرطان‌های مری، روده، پروستات و دیگر سرطان‌ها به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

او گفت:  ۹۰ درصد دارو‌های بیماران سرطانی تحت پوشش‌های بیمه‌ای و رایگان است؛ ۱۰ درصد سهم بیماران نیز، اگر خارج از استطاعت آن‌ها باشد، شامل تخفیف‌های معاونت غذا و دارو و بخش مددکاری معاونت درمانی می‌شود و در صورت عدم توان پرداخت بقیه مبلغ، انجمن بیماران سرطانی «عفونت» نیز حمایت‌های مالی را به این بیماران پرداخت می‌کند.

عفتی‌زاده گفت: بر اساس آخرین اطلاعات موجود، بروز سرطان در خراسان شمالی هزار و ۴۲۶ نفر در سال ۹۹ بوده است که سرطان معده با ۲۳۳ نفر بیشترین بروز را دارا بوده است و پس از آن به ترتیب سرطان‌های روده بزرگ، مری، خون و سرطان پستان قرار دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: عوامل محیطی، ژنتیک، تغذیه و عوامل متعدد دیگری زمینه ساز ابتلا به بیماری سرطان است؛ اصلاح سبک زندگی، رسیدن به وزن سالم و حفظ آن توسط افراد مبتلا به چاقی، پرهیز از مصرف نوشیدنی‌های الکلی، تغذیه سالم و انجام ورزش و فعالیت بدنی روزانه از عوامل بسیار موثر در پیشگیری از سرطان هستند.

برچسب ها: سرطان ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.