گفتگوی تلفنی روسای جمهور کوبا و روسیه

روسای جمهور کوبا و روسیه در گفتگوی تلفنی بر عزم دو طرف برای تقویت مشارکت راهبردی دو کشور در سال ۲۰۲۳ تاکید کردند.

بر اساس بیانیه رسمی کوبا که روز پنجشنبه منتشر شد، میگل دیاز کانل و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور کوبا و روسیه در گفتگوی تلفنی خود بر عزم دو طرف برای تقویت مشارکت راهبردی دو کشور در سال ۲۰۲۳ تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است‏، دو طرف در مورد پروژه‌های مشترک و دوجانبه سودمند در زمینه انرژی و صنعت گفتگو کردند. آن‌ها همچنین تمایل مشترک خود را برای ادامه تحکیم مشارکت استراتژیک بین دو کشور ابراز کردند.

دیاز کانل گفت، در این گفتگو که روز چهارشنبه انجام شد، نتایج عالی سفر اخیر خود به روسیه را بررسی کردیم و اراده مشترک برای تعمیق گفتگو‌های سیاسی و روابط اقتصادی، تجاری، مالی و همکاری را مورد تاکید قرار دادیم.

رئیس‌جمهور کوبا که کشورش با بدترین بحران اقتصادی ۳۰ سال اخیر مواجه است، در پایان نوامبر در جریان یک سفر دوره‌ای بین‌المللی به روسیه، الجزایر، ترکیه و چین سفر کرد.

در پایان این سفر، دیاز کانل گفت که با روسیه و الجزایر چندین قرارداد تامین نفت به منظور تثبیت تولید برق و احیای اقتصاد امضا کرده است.

از ماه مه، کوبا از کسری مزمن در تولید برق رنج می‌برد که منجر به قطعی برق در این کشور از جمله در پایتخت شده است. اما وضعیت از نیمه دوم دسامبر تثبیت شده است. دولت روسیه نیز اخیرا ۲۵۰۰۰ تن گندم به کوبا اهدا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار