42 درصد از کل اعتبارات امسال به خراسان رضوی تخصیص یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: تخصیص مجموع اعتبارات خراسان رضوی در امسال به هزار و ۹۷۲ میلیارد تومان رسید که معادل ۴۲.۲ درصد از کل اعتبارات استان است.

رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: این میزان تخصیص از کل چهار هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان است.

او افزود: از مجموع اعتبارات عمرانی خراسان رضوی، هزار و ۵۹۹ میلیارد تومان معادل ۳۴ درصد مربوط به اعتبارات جاری بوده که در ۹ ماهه امسال ۷۸ درصد از آن تخصیص یافته است، سه هزار و ۶۷ میلیارد تومان نیز مربوط به اعتبارات عمرانی است که از این میزان ۷۱۶ میلیارد تومان معادل ۲۳.۳ درصد تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه براساس قانون بودجه ۱۵ درصد از حقوق دولتی باید به استان محل اخذ آن بازگردد، ادامه داد: از محل مرحله دوم توزیع اعتبارات موضوع تبصره ۶ ماده ۱۲ قانون اصلاح قانون معادن سال ۱۴۰۱ در شش ماهه نخست امسال بیش از یک‌هزار و ۵۹ میلیارد تومان درآمد از این محل وصول شده و توزیع شهرستانی آن انجام گرفته است.

جمشیدی با اشاره به بند (ه) تبصره ۹ قانون بودجه کل کشور بیان کرد: در راستای اجرای بند (ب) ماده (۶۴) قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای تخصیص یافته به دستگاه‌های اجرایی به امور پژوهشی و توسعه فناوری، شورای برنامه ریزی و توسعه استان مجاز است، اعتبارات مزبور را از سرجمع اعتبارات هزینه‌ای استان کسر و با هماهنگی دستگاه‌های اجرائی استانی و براساس اولویت‌های پژوهشی مصوب و نیاز‌های استان به دستگاه‌های اجرایی مورد نظر از جمله جهاد دانشگاهی اختصاص دهد.

او تصریح کرد: در نهایت پس از بررسی‌های انجام گرفته و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی، ۱۹ طرح پژوهشی با اعتبار سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد که در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

همچنین رضا خواجه نائینی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در خصوص پرداخت تسهیلات تکلیفی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ سهم استان هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان بوده که تاکنون یک‌هزار و ۳۰۶ میلیارد تومان معادل ۹۴ درصد از کل این اعتبارات جذب شده است.

او افزود: در این راستا در خصوص تسهیلات تکلیفی مربوط به فرزندآوری طی ۹ ماهه امسال یک‌هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به ۳۶ هزار نفر و در خصوص ازدواج ۶ هزار و ۷۵۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۶ هزار نفر در استان پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی ادامه داد: با وجود همه محدودیت‌ها، تا پایان ۹ ماهه امسال تسهیلات بانکی "بیش از یک میلیارد تومان" به هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در استان به میزان ۳۷ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

نائینی بیان کرد: تا پایان آذرماه امسال ۴۲ طرح سرمایه گذاری خارجی با مبلغ ۱۴۳ میلیون دلار در استان جذب شده که در صورت تصویب طرح‌های دیگر که برای هیئت سرمایه گذاری خارجی ارسال شده است، رقم سرمایه گذاری خارجی استان به عدد ۳۲۴ میلیون دلار خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار