ضرورت هدایت تحصیلی و شغلی دانشجویان در مراکز مشاوره

رئیس سازمان امور دانشجویان از مراکز مشاوره دانشگاه‌ها خواست در هدایت تحصیلی و شغلی دانشجویان حضور پررنگتری داشته باشند.

هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور در جلسه هیأت رئیسه و مدیران حوزه دانشجویی، از دانشگاه نوشیروانی بابل بعنوان نماد نقش خیرین در توسعه و رشد و پیشرفت مراکز آموزشی نام برد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و نام مرحوم نوشیروانی بنیانگذار دانشگاه بابل، رویکرد خیرین را در مشارکت و توسعه دانشگاه‌ها ستود و بیان کرد:  خیرین از گذشته همواره مصدر خیر و منشأ اثرات متعالی در فعالیت‌های عام المنفعه بودند و در ساخت پل، مسجد، مدرسه و خانه عالم و… نقش پر رنگی ایفا می کردند و امروز حضور این عزیزان در دانشگاه‌ها سبب بالندگی و سرعت بخشی برنامه‌ها شده است.

اداش‌پور در ادامه از مراکز مشاوره دانشگاه‌ها خواست در هدایت تحصیلی و شغلی دانشجویان حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر دانشجویی به موقع به دلیل عدم هدایت تحصیلی نتواند واحدها را بگذراند و مشمول مشروطی و یا سنواتی گردد، هم خود و خانواده دانشجو متضرر می‌گردد و هم دانشگاه با چالش‌ها و مشکلات خوابگاه و تغذیه مواجه خواهد شد و مراکز مشاور در پیشگیری از این چنین موضوعاتی نقش و وظیفه مؤثری دارند.

گفتنی است پیش از نشست رئیس سازمان امور دانشجویان با اعضای هیأت رئیسه، ایشان از بخش‌های مختلف دانشگاه، از جمله سالن‌های ورزشی، سلف سرویس، خوابگاه‌ها، مرکز بهداشت و مشاوره بازدید و از نزدیک با مشکلات و مسائل حوزه دانشجویی آشنا شد و در خوابگاه‌ها با تعدادی از دانشجویان به گفت و گو نشست.

منبع: سازمان امور دانشجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار