دستگیری کلاهبرداران خرید و فروش خودرو در البرز

کلاهبردارانی که از طریق سایت‌های خرید و فروش لوازم دست دوم و با شیوه متقلبانه اقدام به ۱۳۰ فقره کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت یک باند کلاهبرداری از طریق خرید خودرو، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که کلاهبرداران ابتدا سوژه‌های خود را از بین افرادی که خودرو یخود را آگهی کرده اند انتخاب و پس از انجام قرار حضوری، اقدام به تنظیم قولنامه می کردند؛ پس از آن فروشنده را به یک دفترخانه هدایت و در این فاصله زمانی دیگر اعضای باند به وسیله چکش ضرباتی را به قسمت زیر صندوق عقب خودرو وارد و پس از تایید توسط کارشناس رنگ اقدام به دریافت مبالغی که در قولنامه با عنوان ضرر و زیان قید شده می کردند.

فرمانده انتظامی البرز گفت: سپس برگه قولنامه و برگه رسید کارشناسی رنگ را با هدف از بین بردن مستندات و جلوگیری از شکایت پاره می کردند و از محل متواری می‌شدند.

او با اشاره به شناسایی ۷ کلاهبردار در این خصوص بیان داشت: با اقدامات صورت گرفته همه متهمان در چند نقطه از استان البرز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار محمدیان اضافه کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی به ۱۳۰ فقره کلاهبرداری از این طریق اقرار کردند و بررسی حساب این افراد نشان از جا به جایی بیش از ۴۲ میلیارد ریال مبالغ کلاهبرداری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.