وزیر کشور:

دیپلماسی مرزی با افغانستان و پاکستان در دستور کار دولت است

وزیر کشور گفت ضمن اینکه پیگیر مسائل حقابه هستیم باید مسیرهای دیگر را هم برای برطرف کردن مشکل آب سیستان و بلوچستان دنبال کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه مرزهای جنوب شرق ایران در سیستان و بلوچستان فرصت طلایی را برای مبادلات کالا به کالا با کشورهای همسایه فراهم کرده تا ضمن تامین کالاهای ضروری کشور صادرات نیز به بهترین شکل رونق گیرد، تاکید کرد: مرزهای این استان یک مزیت بزرگ بشمار می‌رود که دولت، دیپلماسی مرزی با کشورهای پاکستان و افغانستان را در دستور کار جدی قرار داده است.

احمد وحیدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان گفت: آب، راه و اشتغال را از مهمترین مسائل در سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: دولت تلاش کرده با انجام پروژه‌های کلان نظیر بزرگراهی، گازرسانی و خط ریلی به ارائه خدمات به مردم این استان بپردازد و همچنان با توجه به وجود ظرفیت‌های مطلوب در منطقه باید از آنها برای توسعه و رفع مشکل اشتغال بهره گرفت.

وزیر کشور گفت: در سیستان و بلوچستان مشکلاتی در زمینه آب داریم که تذکرات فراوانی به کشور همسایه و طالبان داده شده است.

وی ادامه داد: ضمن اینکه پیگیر مسائل حقابه هستیم باید مسیرهای دیگر را هم برای برطرف کردن مشکل آب سیستان و بلوچستان دنبال کنیم.

وحیدی تصریح کرد: مقدمات انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان آغاز شده و در بحث حفر چاه‌های ژرف اقدامات خوبی انجام شده است و در حال خرید دکل برای حفر هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار