باید از خام‌فروشی محصولات تولیدی استان جلوگیری کنیم

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از خام‌فروشی محصولات تولیدی استان در حوزه کشاورزی، دامپروری، شیلات و ... جلوگیری کنیم، احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی ارزش افزوده محصولات را بالا می‌برد و اشتغال پایدار نیز ایجاد خواهد کرد.

غلامعلی حیدری هفتم دی‌ماه در دیدار با هوشنگ محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه با انتخاب دولت سیزدهم یک بارقه امید در مردم ایجاد شد، اظهار کرد: حضور مسئولان کلان در استان‌ها برای شناسایی و حل مشکلات بسیار حائز اهمیت است، توزیع عادلانه منابع و محرومیت‌زدایی از رویکرد‌های دولت است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: باید با ایجاد اشتغال پایدار از مهاجرت مردم این استان به کلان شهر‌ها و حاشیه‌نشینی جلوگیری کرد، کانون تولید در روستا‌ها است و با تقویت این کانون‌های تولید در حوزه کشاورزی و دامپروری می‌توان علاوه بر تامین امنیت غذایی، اشتغال پایدار ایجاد کرد.


بیشتر بخوانید


وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، عنوان کرد: اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری حائز اهمیت است، باوجود اینکه ۱۰ ماه از سال گذشته، اما بخشی زیادی از اعتبارات تخصیص پیدا نکرده که باید وزارتخانه در تخصیص اعتبارات اقدامات لازم را انجام دهند.

حیدری بیان کرد: می‌توان از اعتبارات تهاتر نفت برای توسعه چهارمحال و بختیاری و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده کرد، اعتباری در این حوزه در اختیار وزارتخانه‌ها قرار دارد که باید وزارتخانه‌ها به استان‌ها اعتبار اختصاص بدهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توسعه گلخانه‌ها در این استان در دستور کار قرار دارد، گفت: برای افزایش سطح گلخانه‌ها در استان نیازمند حمایت هستیم، همچنین در این استان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، کشت گیاهان دارویی، شیلات و. وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید از خام‌فروشی محصولات تولیدی استان در حوزه کشاورزی، دامپروری، شیلات و ... جلوگیری کنیم، احداث صنایع تبدیلی و تکمیلی ارزش افزوده محصولات را بالا می‌برد و اشتغال پایدار نیز ایجاد خواهد کرد.

حیدری با بیان اینکه شیب زمین در چهارمحال و بختیاری بالا است، خاطرنشان کرد: بارش باران موجب فرسایش خاک می‌شود، این مسئله مشکلاتی را ایجاد می‌کند، بنابراین برای حفظ آب و خاک باید آبخوان‌داری و آبخیزداری در دستور کار قرار بگیرد، این استان می‌تواند پایلوت اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری از خشکسالی آسیب‌های فراوانی متحمل شده است، گفت: باید در اعتبارات بحران به این مسئله توجه جدی صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شورابی
۲۲:۱۶ ۰۷ دی ۱۴۰۱
با صنعت بسته بندی و بسته بندی شیک و بروز محصولات استان میتوان بازارهای جهانی را هم نشانه گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۷ دی ۱۴۰۱
کشت و صنعتها و سیلوها و سردخانه ها و بسته بندی ها و صنایع تبدیلی و کشتارگاهها و دامداریهای صنعتی و پراکنده در سراسر استان میتوانند سکوی پرش استان به رتبه ها و پله های بالاتر خودکفایی و لینیازی و صادرات شوند
این استان با کمی تلاش ظرفیت ابرصنعتی شدن را با انواع و اقسام صنایع دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۷ دی ۱۴۰۱
استانی با اینهمه ظرفیت و پتانسیل باید به قطب تولید خوراک آبزیان و دام و طیور و دارای صنایع تبدیلی و بسته بندی و سیلو و سردخانه شود
به امید هر چه سریعتر و شتابان رشد و ویشرفت و شکوفایی و ابر صنعتی و تولیدی شدن استان چهارمحال و بختیاری استانی که بین بنادر جنوبغرب و مرکز کشور و و دارا و مرکز انرژی و آب و نیرو است
استانی با اینهمه ظرفیت میتواند دروازه تجارت و صادرات کشور عزیزمان شود
آخرین اخبار