قم باید قطب فناوری‌های نرم کشور باشد

نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با برخی ذینفعان پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد.

روح الله رازینی رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  گفت:  برای ما احصای ملاحظات و انتظارات مجموعه‌هایی که از خدمات و اقدامات زیر مجموعه‌های وزارت علوم منتفع می‌شوند اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: با توجه به این‌که ارتقای زیست‌بوم فناوری به یک مطالبه جدی تبدیل شده است و به تبع آن افزایش حمایت‌ها از پارک‌های علم و فناوری نیز در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است، لذا شبکه نظارت نسبت به جلوگیری از صوری‌سازی و تغییر تعاریف و مفاهیم اهتمام و دغدغه جدی دارد.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اهمیت فناوری‌های حوزه علوم انسانی و اسلامی گفت: از آن‌جایی که استان قم در پژوهش‌های علوم انسانی و اسلامی در کشور سرآمد محسوب می‌شود، انتظار می‌رود که به قطب فناوری‌های نرم نیز تبدیل شود.

رازینی همچنین عدم ارتباط قوی و قاعده‌مند بین صنعت و دانشگاه را یکی از مشکلات مهم در کاهش ایده‌های فناورانه بر شمرد و گفت: برگزاری مستمر و هدفمند رویدادهای فناورانه‌ای مانند تانا که عرضه مسئله و ارائه راه‌حل در آن دیده شده باشد می تواند به رفع چنین مشکلاتی کمک کند.

اولویت ما تامین زیرساخت اراضی و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری است

در ابتدای این نشست رهسپار فرد ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ده‌ساله پارک علم و فناوری استان قم درخصوص برنامه‌های آتی این پارک گفت: تأمین زیرساخت‌های اراضی ۲۰ هکتاری این پارک و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان اولویت‌های اصلی ما در کوتاه مدت محسوب می‌شود.

وی افزود: برای تامین زیرساخت‌ اراضی مورد نیازبه‌منظور استقرار واحدهای فناور و دانش‌بنیان به حمایت و همراهی جدی نهادهای ملی و استانی نیاز داریم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم تاکید کرد: برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان نیر اقدامات قابل توجهی در جریان است که احداث پردیس‌های فناوری مشترک با دانشگاه قم و جهاد کشاورزی استان، راه‌اندازی مراکز رشد مشترک با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همکاری با اداره‌کل آموزش و پرورش استان در تاسیس پارک علم و فناوری کودکان و نوجوانان از مهمترین آن‌ها به شمار می‌آید.

همچنین در این نشست روسای دانشگاه‌ها و مدیران مراکز ذینفع و همکار پارک علم و فناوری استان نیز به ارائه موضوعات و نظرات خود پرداختند.

گفتنی است رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در حاشیه این نشست از سه شرکت‌ دانش‌بنیان مستقر در این پارک بازدید کرد.

برچسب ها: فناوری ، وزارت علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار