۷۰ درصد فرانسوی‌ها خواهان راه حل از طریق مذاکره هستند

نظرسنجی‌های اخیر موسسه فرانسوی مطالعات افکار عمومی حاکی از این است که ۷۰ درصد مردم می خواهند جنگ در اوکراین از طریق مذاکره به پایان برسد.

با توجه به نظرسنجی‌های موسسه فرانسوی مطالعات افکار عمومی موسوم به Ifop که نتایجش به تازگی منتشر شده است، ۷۰ درصد مردم فرانسه خواستار آن هستند تا کشورشان و دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، راه حلی مبتنی بر مذاکره میان اوکراین و روسیه بیابند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این در حالی است که با توجه به این نظر سنجی، ۳۰ مردم فرانسه، خواستار آن هستند تا کشورشان و دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا، به کمک نظامی قابل توجه به اوکراین ادامه بدهند تا کی اف بتواند به لحاظ نظامی روسیه را شکست دهد. همچنین نتایج نظر سنجی‌های موسسه Ifop نشان می‌دهد ۸۳ درصد فرانسوی ها، همواره نگران اوضاع کنونی اوکراین هستند.

این در حالی است که در اول مارس سال ۲۰۲۲، ۹۲ درصد از مردم فرانسه نگران اوضاع اوکراین بودند که نشان دهنده کاهش ۹ درصدی افکار عمومی فرانسه در این زمینه است. پایگاه اینترنتی موسسه فرانسوی مطالعات افکار عمومی موسوم به Ipop در بیانیه ای، با اشاره به این که در فرانسه، در خصوص جنگ میان اوکراین و روسیه، یک شکاف نسلی به چشم می‌خورد اعلام کرد، ۹۳ درصد فرانسوی‌های ۶۳ ساله و بالاتر از آن، نگران جنگ اوکراین هستند، در صورتی که ۷۱ درصد از فرانسوی‌های ۱۸ تا ۲۴ ساله، نگران این موضوع نیستند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که افکار عمومی کاملا این فکر و تصور را در ذهن خود جا داده است که این جنگ ادامه خواهد داشت و سال ۲۰۲۳ همچنان سالی پرتنش در همه موضوعات خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۶:۰۸ ۰۸ دی ۱۴۰۱
فرانسوی ها فقط یک راه دارن. انقلاب و دیگر هیچ.
آخرین اخبار