«آواتار ۲» یک میلیارد دلاری شد

فیلم «آواتار: راه آب» در این هفته توانست در گیشه موفق باشد و به فروش یک میلیارد دلاری دست پیدا کند.

فیلم «آواتار ۲» ساخته «جیمز کامرون»، در این هفته توانست در گیشه موفق عمل کند؛ به طوری که پس از عبور از ۹۵۵.۱ میلیون دلار فروش، در روز سه شنبه به فروش یک میلیاردی رسید. این در حالی است که فقط دو هفته از اکران این کار می‌گذرد.

این فیلم، با این روند فروش، توانست به رتبه سوم پرفروش‌ترین فیلم های سال ۲۰۲۲ و چهارمین فیلم پرفروش در دوران پاندمی دست پیدا کند.

سهم فروش «آواتار ۲» تا روز دوشنبه، ۲۹۳.۲ میلیون دلار در بازار‌های داخلی بود و در جهان توانست فروش ۶۶۱.۹ میلیون دلاری داشته باشد. از اینرو، رتبه دوم فیلم پرفروش در خارج از ایالات متحده را بدست آورد.

نگاهی به آمار فروش «آواتار ۲» در بازار‌های جهانی نشان می‌دهد که تا روز دوشنبه، چین، فرانسه، کره، آلمان و هند در صدر کشور‌های پرفروش این اثر «جیمز کامرون» بودند که به ترتیب فروش ۱۰۴.۵، ۶۰.۵، ۵۵.۴، ۴۱.۵، ۳۹.۲ میلیون دلاری داشتند که این عدد، در روز سه شنبه در چین به ۱۰۸.۷ میلیون دلار رسید.

به نظر می‌رسد حتی با وجود شرایط آب و هوای سخت زمستانی در ایالات متحده و شیوع دوباره کویید۱۹ و آنفولانزا در جهان، این فیلم به موفقیت خود در گیشه ادامه دهد و بتواند هزینه هنگفت ساخت خود را جبران کند؛ به طوری که پیش از این، «جیمز کامرون» گفته بود که نگران شکست تجاری «آواتار ۲» نیست و پیش بینی کرده بود این فیلم، فروش حدود ۲ میلیارد دلاری در سراسر جهان خواهد داشت و در مقابل، تحلیل گران و منتقدان، سودی که «آواتار۲» به دست خواهد آورد را حدود ۱.۵ میلیارد دلار تخمین زده اند.

گفتنی است، این فیلم در ۱۰ روز اول اکران خود، بیش از ۸۵۰ میلیون دلار در جهان فروش داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۷ دی ۱۴۰۱
آشغال ترین فیلم
آخرین اخبار