استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی برای تأسیسات گردشگری کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت:انرژی خورشیدی علاوه بر پاک و بکر بودن می‌تواند برای تأسیسات گردشگری کاشان منبع درآمد مناسبی نیز باشد.

احمد دانائی‌نیا، در نشست تخصصی ظرفیت‌های انرژی خورشیدی در تأسیسات گردشگری کاشان، گفت: انرژی خورشیدی علاوه بر پاک و بکر بودن می‌تواند برای تأسیسات گردشگری منبع درآمد مناسبی نیز باشد.

او افزود: استفاده از انرژی خورشیدی در فضا‌های گردشگری نسبت به انرژی‌های زوال پذیر مقرون به صرفه است ضمن اینکه می‌تواند منبع درآمدی نیز برای مالکان مکان‌های گردشگری و بومگردی باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، تصریح کرد: همزمان با مرمت و احیای بازار بزرگ کاشان، ضمن برنامه ریزی برای کاهش مخاطرات این فضای تاریخی، باید برای به استفاده از ظرفیت‌های انرژی خورشیدی هم نگاه جدی داشت.  

دانائی‌نیا گفت: در سفر استاندار اصفهان با مشارکت میراث فرهنگی و ستاد بازآفرینی شهری، مبلغ ١۵٠ میلیارد ریال برای مرمت بخشی از بازار تاریخی کاشان پیش بینی شده است که باید از این فرصت برای مرمت، ساماندهی و بهره مندی از ظرفیت‌های انرژی خورشیدی متناسب با بافت تاریخی بازار استفاده کرد.  

همچنین رئیس اداره برق کاشان افزود: مصرف انرژی کشور بیش از ۵ برابر بالاتر از میانگین جهانی است و سوخت‌های تجدیدپذیر از جمله ظرفیت انرژی خورشیدی در تأسیسات گردشگری به مدیریت استفاده از سوخت‌های فسیلی کمک خواهد شد.

 شاپور حدادی پور تصریح کرد: وزارت نیرو با توجه به شرایط موجود برنامه ریزی کرده است که برای تولید ۱۰ هزار مگا وات انرژی تجدیدپذیر در چند سال آینده بستر سازی کند.  

او تاکید کرد: شهرستان‌های کاشان، خورو بیابانک و آران و بیدگل بیشترین سهم بهره مندی از سامانه‌های خورشیدی در استان اصفهان را دارند که کاشان ظرفیت بیش از دوبرابری نسبت به شهرستان خورو بیابانک دارد.  

 حدادی پور افزود: سامانه‌های انرژی خورشیدی در ١۴ مدرسه شهرستان کاشان راه‌اندازی شده است و شرکت مجری طرح، با قرارداد‌های ٢٠ ساله، تأسیسات خورشیدی را نصب می‌کند و برق تولید شده پس از ورود به سامانه توزیع، توسط اداره برق به قیمت مناسب خریداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.