حمله به تاسیسات برق در آمریکا، ترس از گروه‌های افراطی را برانگیخت

با تخریب چهار ترانسفورماتور برقی در شمال غربی آمریکا، هشدار مقامات فدرال مبنی بر تلاش گروه‌های افراطی برای انجام اقداماتی هدفمند، قوت گرفت.

روز یکشنبه گذشته چهار دستگاه ترانسفورماتور برقی در جنوب شهر سیاتل آمریکا تخریب شد. این اتفاق در حالی رخ داد که پیشتر، مقامات فدرال در مورد تلاش گروه‌های راست افراطی برای خرابکاری هشدار داده بودند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد بر اساس گفته‌های پلیس محلی، تخریب این تاسیسات در شهر پیرس، واقع در حومه جنوبی شهر سیاتل، برق بیش از ۱۴۰۰۰ منزل را در روز کریسمس قطع کرد.

با وجود آغاز تحقیقاتی در این زمینه، تاکنون هیچ مظنونی بازداشت نشده است. پلیس با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد که هنوز نمی‌توان تشخیص داد آیا این اقدام به گونه‌ای هماهنگ شده صورت گرفته است یا خیر.

مقامات محلی روز سه شنبه از ساکنان، کسبه و شرکت‌های واقع در نزدیکی محل خرابکاری درخواست کردند تا فیلم دوربین‌های مداربسته ضبط شده در زمان حملات را بررسی کنند. در بیانیه‌ای پلیس آمده است: «در صورتی که موردی در فیلم‌ها پیدا کردید که ممکن است به کارشناسان ما در شناسایی فرد یا افراد مسئول کمک کند، به ما اطلاع دهید».

پلیس همچنین از وقوع اتفاقات مشابه در سایر نقاط ایالت واشنگتن و همچنین در اورگان (شمال غربی) و کارولینای شمالی (جنوب شرقی) خبر داد. بر اساس بیانیه پلیس، اوایل ماه دسامبر، پلیس فدرال آمریکا هشدار داده بود تاسیسات شبکه برق شرکت تاکوما در معرض تهدید است.

ماه ژانویه نیز، رسانه‌های آمریکا به نقل از وزارت امنیت داخلی این کشور اعلام کردند دست کم از سال ۲۰۲۰، گروه‌های افراطی طرح‌هایی برای اجرای حملات هدفمند به تاسیسات برقی برنامه ریزی کرده اند. اوایل ماه دسامبر، حدود ۴۵۰۰۰ خانه، مغازه و شرکت در شهر مور، واقع در کارولینای شمالی پس از حمله‌ای مسلحانه به دو ترانسفورماتور برقی در تاریکی فرو رفت.

این حمله یک سال پس از آن صورت گرفت که علیه پنج مرد متعلق به گروه‌های برتری جوی سفیدپوست و نئونازی، کیفرخواستی با اتهام خرابکاری در تاسیسات برقی صادر شد. بر این اساس، متهمین تلاش می‌کردند با انجام اقدامات خود آشوبی عمومی ایجاد کنند تا نهایتا دولتی با محوریت سفیدپوستان دایر شود.

ماه فوریه گذشته نیز، در ایالت اوهایو (واقع در شمال آمریکا)، سه مرد در ارتباط با جنبشی نئونازی به استفاده از اسلحه و مواد منفجره برای آسیب رساندن به چندین نیروگاه برق در مکان‌های مختلف اعتراف کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۴:۳۹ ۰۷ دی ۱۴۰۱
اینم کار خود حقه بازشونه. میخوان مردم امریکا رو سرکوب کنن علکی بهانه میگیرن. چون مردم میخوان انقلاب کنن.
آخرین اخبار