اولین دوره پایش از جایگاه‌های مجری طرح کهاب در استان یزد

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد از اولین دوره پایش از جایگاه‌های مجری طرح کهاب در استان خبر داد.

سید مصطفی میرزاده معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد در این باره گفت: به منظور اجرای ماده ۱۶ آئین نامه فنی ماده دو قانون هوای پاک، اولین دوره پایش مشترک کارشناسان اداره پایش و امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان در آذر و دی امسال از جایگاه‌های مجری طرح کهاب در استان یزد انجام گرفت.

او افزود: در این بازدید مراحل انجام طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) در شش جایگاه پیشرو در اجرای این طرح مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت و مشکلات و موانع موجود و موارد لازم برای بهبود و اجرای بهینه طرح، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میرزاده ادامه داد: هم اکنون پنج جایگاه در شهرستان یزد و یک جایگاه در ساغند طرح کهاب را مورد اجرا قرار داده اند و سه جایگاه دیگر در مراحل ابتدایی و جانمایی تجهیزات قرار دارند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد خاطر نشان ساخت: براساس ماده ۱۶ آئین نامه فنی در زمینه کنترل و کاهش آلودگی‌ها و مصوبه هیئت وزیران، وزارت نفت از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران موظف است با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و با رعایت قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی- مصوب ۱۳۹۸- نسبت به تکمیل طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) در کلیه مبادی مربوط، اعم از انبار‌های نفت، جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین، و نفتکش‌ها اقدام نمایند.

او گفت: بر اساس تبصره یک این ماده قانونی، جایگاه‌های داخل محدوده شهری و همچنین جایگاه‌های دارای بالاترین میزان فروش روزانه، در اولویت اجرای طرح می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار